Shanghai Napló

Az elet ajandekakent egy ideig Shanghai a lakohelyunk, itteni eletvitelunket, napi tapasztalatainkat, elmenyeinket szeretnem megosztani elsosorban csaladainkkal, baratainkkal, ismeroseinkkel.

Szállások világszerte

Ha itt kattintasz az AGODA-ra vagy a BOOKING.COM-ra, olcson tudsz szallast foglalni es a blogot is tamogatod.

Accomodations

By visiting AGODA and BOOKING.COM you can book cheap accommodations and support this blog. Thank you.

Autó bérlés!

Légszennyezettség

Időjárás

Find more about Weather in Shanghai, CI

Friss topikok

  • Vadrozsa: @Kyria: Orulok, hogy tetszik! Nekem is oromet okoz irni es ezaltal ujraelni az elmenyeket :) (2022.06.23. 10:30) Nha Trang
  • Vadrozsa: @gigabursch: Igen, de meglett az eredmenye, visszaszoritottak a jarvanyt es most visszatert az ele... (2022.06.02. 07:40) Szabadulás
  • Adi21: @Vadrozsa: ok, koszi (2022.03.16. 07:31) Shenzhen
  • Mamata: Hát ez tényleg különleges! (2022.02.21. 08:14) Old Millfun
  • Vadrozsa: @sóhegy049: Gyere! Szivesen cserelunk, nekunk is nagyon bejott Szingapur :) Ami pedig Tokyot illet... (2022.02.15. 07:55) Wukang út

2022.06.22. 10:52 Vadrozsa

Hanoi

Vietnám fővárosárol már írtam pár évvel ezelőtt, amikor itt kirándulgattunk. Akit érdekelnek a részletek és az akkori tapasztalatainak, az alábbi linken találja a cikket:
https://shanghaibanelni.blog.hu/2014/11/14/vietnam_hanoi#more6895125

8 év után semmi pozitív irányú változást nem tapasztaltunk. Az utcák zajosak, szemtesek, a közlekedés továbbra is vad és zűrzavaros, össze-vissza mennek egymás mögött-mellett a bringások, motorosok, autósok. Nem tudom milyen közlekedési szabályokat tanulnak a vezetői tanfolyamon, de az biztos, hogy jó részük elbukna egy otthoni kreszvizsgán.
A turisták számára a legnagyobb kihívást a forgalmas utcákon való átkelés jelenti. Követni kell azt a rutinos technikát, amit a helyi lakosok fejlesztettek ki: határozottan, nyugodtan, egyforma tempóval haladjunk, ők majd kikerülnek bennünket.
Hanoi-ban a külvárosok lakóival együtt 7 millió ember él, és ehhez kb.4 millió motorkerékpár társul, így nem nehéz elképzelni a kaotikus légkört.

A járdát továbbra is teljes szélességében elfoglalják az ott parkoló motorok, az üzletek portékai, az étkezdék asztalai, székei vagy a szerelő műhely szanaszét dobált kellékei, szerszámai. A legcsekélyebb mértékben sem fordul meg a fejükben, hogy a gyalogosok számára is hagyjanak legalább fél métert szabadon. Ezért leszorulunk az út szélére, ahol meg folyamatosan figyelni kell a kiszámíthatatlan forgalomra. Ha gyalogosként keresztezed egy éppen elindulni készülő motoros útját, ne gondold, hogy azt a 2 másodpercet megvárja, amíg elhaladsz mellette, tuti biztos kövér gázzal elindul és eléd vág. A várost mára elöntötte a vonzáskörzetében lakó, alacsonyabb iskolázottságú réteg, így nagyon gyakori a faragatlan utcai viselkedés.
Tehát nem kellemes a séta Hanoi belvárosában, nem lehet elmélázni, mert az  agresszíven közlekedő motorosok és autósok hangosan dudálva, centikre kerülgetik az embert.
A tömegközlekedés sajnos kimerül a buszoknál, amik nem túl gyakran járnak, kevés a megálló és nem a legjobban megtervezett az útvonaluk, az óvárost és a tó környékét például teljesen elkerülik. 

Az úgynevezett francia negyedben, az előkelő nagykövetségi házak és sugárútak révén felfedezhető még némi franciás elegancia és finomság, de mintha nagyon el akarnák felejteni a francia fennhatóság éveit, a gyönyörű épületeket hagyják lepusztulni, nincsenek felújítva-karbantartva, megfeketedett, romos házfalak emlékeztetnek csupán egy szebb korra.
Hajdan, még a császári időkben az utcafront szélessége alapján vetették ki az adót és nem szabadott a palotánál magasabb épületet emelni, így Hanoiban egy új építési stílus született, keskeny és alacsony építmények nőttek ki a földből. Ma már nincs ilyen rendelet, mégis keskeny, viszont most már magasabb és idétlen épületek születnek.

A legnagyobb hátránya Hanoinak talán mégis a pocsék, egészségre ártalmas levegő. A szmog, a sok por és kipufogó gáz szennyezett keveréke, az utcán rothadó szemét bűzevel kap teljességet.
Minden jel szerint a vietnámiakat ez nem zavarja, kis műanyagszékeken ücsörögnek teát, kávét, sört és egyéb beazonosíthatatlan löttyöt iszogatva és szotyolázva.

A Hoan Kiem-to (Visszaadott kard) egy smaragdzöld vízfelület Hanoi kellős közepén. Déli partja a Francia negyeddel, északi pedig a nagy multú óvárossal határos.
A 10 hektáros területet árnyas sétány szegélyezi, ahol nyugdíjasok, szerelmesek, sakkozok, városi népek és turisták töltik szabadidejüket: tornáznak, kocognak, sétalnak, beszélgetnek...

Hanoiban a vasútállomás a város szívében található, így az utcákon naponta alig pár centiméterre halad el a vonat az ott lakóktól. Sokan élnek olyan szűk utcákban, ahol a vasúti sín keresztülfut az utca közepén és az ott lakoknak a menetrendszerűen érkező vonatok elől gyorsan el kell pakolni a sínek mentén parkolo robogókat, kerékpárokat vagy behívni a kint játszó gyerekeket.
A külföldi turisták számára ez olyan furcsaság volt, amit mindenképp látni és megörökiteni szerettek volna, ezert a leglátványosabb képek elkészítése mellett, elkezdődött egyfajta adrenalin hajhászat, ki lövi a legfélelmetesebb fotót a vonatról vagy ki marad a síneken az utolsó másodpercig a közeledő vonat előtt.

Az itt élő lakosoknak hamar leesett a tantusz, hogy ebből ők is profitálhatnak és mindenki kis székeket, asztalokat szerzett be ahol a vonatra várakozók megpihenhetnek és ehetnek-ihatnak. Egyszerű ételeket és italokat kínáló étlapok vannak kirakva az asztalokra és minden ház falán ott díszeleg a Railway Coffee felírat, valamint a vonatok menetrendje.

A délutáni 14:30-as vonathoz mentünk ki, ami Saigonból érkezik. Azt nem tudtuk, hogy ezek a vonatok nem érkeznek pontosan, így majdnem másfel órát vártunk rá. Sokan összegyűltünk a várakozas alatt, mindenki helyet foglalt egy kis asztalnál és türelmesen sörözött, eszegetett, fenyképezkedett.
5 előtt pár perccel mozgolodni kezdtek az ottlakok és felállítottak a kis székekről, összeszedték az asztalokat, bennünket meg átiranyítottak a másik oldalra, szorosan a fal mellé. A vonat hangos füttyszóval érkezett és lassítás nélkül robogott át a szűk kis utcán, mi a falhoz lapulva videóztuk.
Ez a hely a Lê Duẩn es Khâm Thin utcák mellett található az óvárosban, de több helyen lehet megnézni az áthaladó vonatot, viszont máshol nincsenek kényelmes várakozó helyek. A Google maps “Ngo 224 Lê Duãn“vagy “Hanoi Train Street” alapján megtalálja.

A videókon látni Hanoi híres vonat-utcáját, a városi forgalmat és barátkozást a helyi kisiskolásokkal.

 

Szólj hozzá!

Címkék: utazas epiteszet Vietnam Hanoi


A bejegyzés trackback címe:

https://shanghaibanelni.blog.hu/api/trackback/id/tr3217863193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása