Az Ezer Templom Városaként ismert Kanchipuram templomépítészetéről és selyemszárijáról híres. Tökéletes célpont a történelem és építészet kedvelőinek, a vallási zarándokoknak és a természet szerelmeseinek.
A városra vonatkozó legkorábbi utalások az i.e 3. és 2. századból valók. Különféle dinasztiák uralták, köztük Cholák, Pallavák, Pandyák, Vijayanagara birodalom, Carnatic királyság, majd a britek.
A városban található fontosabb hindu templomok: Varadharaja Perumal, Ekambareswarar, Kamakshi Amman, Ashtabujakaram, Tiruththanka, Tiruvelukkai, Ulagalantha Perumal, Tiru pavla vannam, Pandava Thoothar Perumal és Kumarakottam templom. Visnu hindu isten 108 temploma közül, 15 itt található.
Én csak 1 napra utaztam oda, 4 templomot látogattam meg:
Az Ekambareswarar (Ekambaranathar) templomkomplexum 10 hektáron fekszik, és az egyik legnagyobb Indiában. Négy kapubejárata van, díszes átjárótornyokkal (gopuram), a legmagasabb a déli torony, 58,5 m.
Egyike annak az öt Siva-templomnak, amelyek a természet öt fő elemének megnyilvánulását képviselik: föld, víz, levegő, ég és tűz. Az Ekambareswarar templom a föld elemet.
A templomot a klasszikus tamil Sangam irodalom i.e. 300-ból említi, a későbbi Chola királyság lebontotta és újjáépítette, a 10. században átalakították, bővítették.
Egy másik nagyszerű építészeti látványosság az 1000 oszlopos csarnok, amely Siva és hitvese Parvati istennő számára készült. A templomban számos szentély található, közülük kiemelkedik Siva és Visnu szentélye.
Évente több ezer ember keresi fel a világ minden részéről az Ekambareswarar templomot. Szépsége India hét legfontosabb zarándokközpontjává tette.
A Kailasanathar templom építését a Pallava-dinasztia nevéhez kötik, akik Kanchipuram fővárosával alapították meg birodalmukat. I. Narasimhavarman császár alatt, elkezdték a város bővítését, és számos pompás templomot építettek, amelyet Sivának szenteltek.
A dravida építészetet tükröző templom i.sz. 700 körül épült, a 8. században kiegészítették, majd a későbbi századokban restaurálták. Ez az első templom, amelyet II Narasimhavarman (Rajasimha) épített Dél-Indiában. Fia, III. Mahendravarman elkészítette az elülső homlokzatot és a gopuramot.
A falfestmények olyan stílusban készültek, mint az Ajanta-barlangokban, valamint a 8. századi Vaikunthaperumal templomban. A templom falain számos korai írásbeli felirat található, amelyek fontosak a tamil templomi hagyományok epigráfiai tanulmányozása szempontjából.
Sri Kamakashi Ambal Devasthanam
A Kamakshi Amman (Kamakoti Nayaki Kovil) egy hindu templom, amelyet Kamakshi istennőnek, Adi Parashaktinak, a saktizmus legfelsőbb istennőjének szenteltek. Kamakshi a szeretet szimbóluma, és a termékenységhez és az anyai gondoskodáshoz kapcsolódik.
Az i.sz. 5-8. században alapíthatták a pallavai királyok, akiknek fővárosa Kanchipuram volt.
A Kamakshi istennőnek, Parvati istennő egyik formájának szentelt templom hatalmas spirituális jelentőséggel bír a bhakták számára. A templom építészete a Pallava, Chola és Vijayanagara dinasztiák művészi ragyogását mutatja be, akik az évek során hozzájárultak a templom építéséhez és bővítéséhez.
A Varadharaja Perumal hindu templomot Visnunak szentelték.
Mintegy 350 felirat található benne a különböző dinasztiáktól, mint például Chola, Pandya, Kandavarayas, Cheras, Kakatiya, Sambuvaraya, Hoysala és Vijayanagara, jelezve a különféle adományokat és Kanchipuram politikai helyzetét.
A Varadharaja Perumal templomot a Chola kiralyok uralkodása alatt újították fel 1053-ban és bővítették ki. A 14. században újabb falat és gopurát építettek a későbbi Chola királyok.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.