Shanghai Napló

Az élet ajándékaként egy ideig Shanghai a lakóhelyünk, itteni életvitelünket, tapasztalatainkat, élményeinket szeretném megosztani elsősorban családainkkal, barátainkkal, illetve hasznos útleírásokat, tippeket adni az utazóknak.

Szállások világszerte

Ha itt kattintasz az AGODA-ra vagy a BOOKING.COM-ra, olcson tudsz szallast foglalni es a blogot is tamogatod.

Accomodations

Booking.com

Autó bérlés!

Légszennyezettség

Időjárás

booked.net

Friss topikok

  • Vadrozsa: @_Toto_: Koszonom! Ez is jo mondas, tetszik :) Most is itt vagyok, eszaknyugati allamokban csavar... (2024.02.16. 17:20) India
  • gigabursch: Nagyon klassz lett, köszönöm! Ha van még, ne tartsd vissza! (2023.12.19. 16:27) Urumqi
  • Vadrozsa: En koszonom, hogy olvasod es ertekeled! :) (2023.10.03. 10:13) Turpan
  • gigabursch: Szép lehetett (2023.10.03. 01:59) Tianchi, avagy a Mennyei tó (Heavenly Lake)
  • gigabursch: Köszönöm, tetszik ez a sorozat! (2023.09.27. 00:55) Tashkurgan

Címkék

allatvilag (2) Brunei (1) bucsu (3) Cat Ba Island (1) Chongqing (2) Covid (6) Cu Chi alagutak (1) Dali (1) Del-Korea (4) Dengfeng (5) epiteszet (19) Expo terulete (1) fejlodes (3) fesztivalok (3) Fulop-szigetek (5) gasztronomia (23) Golden Bridge (1) gondolatok (15) Guilin (4) Guoliang (1) gyumolcsok (1) Hainan (1) Haiphong (1) Hangzhou (1) Hangzhou Bay (1) Hanoi (1) Harbin (3) hatosagok (1) Ha Giang (1) Henan (11) hetkoznapok (19) hirek (8) Hoi An (2) Hong Kong (1) Hong Kong es Makao (1) Ho Chi Minh (Saigon) (1) Hudec (3) India (1) ismerkedes (5) Kambodzsa (1) Kashgar (1) kertek (3) kiallitas (5) kinai modra (43) kinai szokasok (4) kinai ujev (1) kirandulas (40) kolbasztoltes (3) kolostorok (5) korhaz (3) kornyezetvedelem (4) kultura (31) Kunming (1) lakas (2) lakasunk es kornyeke (5) legszennyezettseg (1) Lhásza (4) Lhasza (1) Lijiang (1) Longmen-barlangok (1) Luoyang (2) Makaó (1) Malajzia (8) Mekong-delta (1) Mui Ne (1) muveszet (21) muzeumok (13) Nanping (1) Nemzeti Park (1) Nha Trang (1) parkok (10) Peking (6) piac (10) Qingdao (1) Shanghairol (26) Shanghai Botanical Garden (1) Shangri-La (1) Shaxi (1) Shenzhen (1) Suzhou es Tongli (1) Szingapur (1) szorakozas (10) szosszenetek (1) Taiwan (1) templomok (8) termeszet (4) Thaifold (6) Tibet (13) tortenelem (19) Uj-Zeland (14) ujgurok (1) ujsaghirek (11) unnep (13) utazas (101) varosnezes (28) vasarlas (6) Vietnam (21) vizivaros (4) White Horse Temple (1) Xian (2) Xidang (1) Xinjiang (13) Yuanyeng (1) Yubeng (1) Yunnan (7) Yuntai Geopark (1) zene (1) Zhangjiajie (2) Zhujiajiao (1) zoldsegek (1) Címkefelhő

2022.06.10. 14:42 Vadrozsa

Ha Giang

Korabban mar jartunk Vietnamban, 1 honap alatt, delrol eszak fele haladva jartuk be az orszagot es megneztunk mindent ami erdekelt. Az eszaki reszen csak Sapaban toltottunk 2 napot, Ha Giang akkor kimaradt. Ideje volt bepotolni.

Ha Giang tartomany az orszag eszakkeleti regiojaban talalhato, 270 km hosszan hataros a del-kinai Yunnan tartomannyal. A kozel 8000 km2-nyi teruleten, csaknem 800.000-en elnek, a lakossag 90%-ka a 16 etnikai nepcsoport valamelyikebe tartozik. Egyeduli varosa es egyben fovarosa Ha Giang, amely 320 km-re talalhato Hanoitol es a 2-es fout koti ossze oket.

Ez Vietnam egyik legszegenyebb tartomanya, mivel hegyvideki domborzata miatt kevesebb megmuvelheto terulettel es fejlodesi lehetoseggel rendelkezik. Latvany szempontjabol viszont, ez egy gyonyoru es vad kornyek, amit meg nem leptek el a turistak. Ennek egyik oka, hogy hosszu elszigeteltseg utan, utolsokent nyitott a turizmus fele. A “Boldogsag ut” csak 1967-ben keszult el, azota lassankent kezdik felfedezni maguknak az utazok. A viszonylag erintetlen hegyvidek szepseget a megszamlalhatatlan karszt csucs, meszkokepzodmeny, a kristalytiszta folyok, keskeny volgyek es szurdokok, felhobe burkolozott hagok es lelegzetelallito kilatok biztositjak.

A Ha Giang Loop elnevezesu korut a zold karsztkupok kozott kacskaringozik, hegyeken-volgyeken, fennsikokon es apro hegyi falvakon keresztul. Az idojarastol fuggoen neha messze ellatni a kup-erdoben, maskor misztikus kod boritja oket, es csak sejtelmesen bukkanak elo a kozelben levok.

Mivel az infrastruktura meg hianyos, legjobb helyi cegek segitseget igenybe venni, akik naponta jarjak ezeket az utakat es gyakorlatuk van a szuk hegyi osvenyeken, csuszos utakon. Toluk autot, motorbiciklit lehet berelni, soforrel egyutt. Ha magunk szeretnenk a motorbiciklit vezetni, szukseg van nemzetkozi jogositvanyra, ezt ellenorzik az utmenti rendorok es ennek hianyaban buntetnek.

Ha ceg szervezeseben megyunk, a korut igeny szerint lehet 2, 3 vagy 4 napos. Fix napi dij elleneben ok biztositjak a teljes ut koltseget, szallast, napi 3x etkezest, ivovizet, belepodijakat.
Mi ezt valasztottuk, interneten talaltam egy kisebb ceget, akik nemreg ota mukodnek, igazi csaladi vallalkozas, Kai, a ferj a motorosokat vezeti, a feleseg otthon foz es finom hazi koszttal varja a turistakat. A szepen kialakitott vendeghazban alszunk, csaladtagkent bannak velunk, minden kenyelmet biztositanak. Elerhetosegeket, a tura utvonalat es egyeb infokat a kepek jobb oldalan talaltok majd.
Mivel nem akartunk sajat magunk motort vezetni ezeken a bizonytalan hegyi utakon, a vezeto mogott ulve kenyelmesen szemlelodhettunk, fenykepezhettuk. A tobb mint 350 km hosszu ut megviseli az ember ulogumoit, cserebe viszont hamisitatlan termeszet-es dokumentumfilm nezoi lehetunk az elso sorbol napi 8 oran keresztul. Ez megfizethetelen es eletre szolo elmeny.
Az 1500-1600 m magas karsztcsucsokat suru novenyzet boritja, a volgyek sem a termekeny talajrol hiresek, ezert az elet itt meglehetosen nehez. A hegyi falvak lakoi nagyreszt mezogazdalkodasbol elnek, de mivel keves terulet alkalmas rizstermesztesre, inkabb kukoricat vetnek minden kis tenyernyi helyre, a sziklak koze, a meredek domboldalakra. A vezetonk meg is jegyezte: annyira szegenyek, hogy kukoricat esznek. Szoval itt ez a szegenyseg fokmeroje. Kerdezte, hogy mi szoktunk kukoricat enni? Nana, hogy igen. Egyik legfinomabb etelunk a puliszka (tejjel, tokannyal, turoval….hmmm)., ok meg lenezik.
Nehany csaladnal kecskeket, teheneket, bivalyokat, kapirgalo tyukokat latni, de alapvetoen szegenyek az emberek. Az asszonyok kezimunkak keszitesevel/eladasaval probaljak potolni a bevetelt. Egyre tobb utazasi iroda, motorbicikli kolcsonzo es szallaslehetoseg (Homestay) nyilik, folyamatosan epitkeznek, rajottek, hogy a turizmus penzt es megelhetesi lehetoseget jelent szamukra. Par ev mulva biztosan nem a mostani baratsagos kornyezet fogadja az odalatogatot es talan a turistakat kihasznalo, atvero, kirabolo egyenek is megjelennek, a nagyvarosok mintajara.
Sapa peldaul mar nagyon elturistasodott es ennek komoly hatasa van az ott elokre: a helyi kultura materializalodott, a lakosok mar nem (csak) a hagyomany miatt uznek bizonyos szakmakat, vagy elnek ugy, ahogy tobb evtizede is eltek, hanem minden a turistaknak szol, az egesz falu egy kirakat, egy cirkusz, a nok eroszakosan kovetnek az uton, hogy vegyel toluk valamit, kozben elsirjak a csalad rossz sorat. A gyerekek egy resze nem jar iskolaba, ok is a kulfoldiek nyomaba erednek karkotoket arulnak, vagy keregetnek. 2017-ben a turistak szama evi 3 millio volt, a helyi lakosok pedig alig vannak 60 ezren. Akit erdekel itt a Saparol szolo cikkem, gyanitom azota csak rosszabb lett a helyzet, es talan ez var Ha Giang-ra is.

https://shanghaibanelni.blog.hu/2014/11/14/vietnam_sa_pa

Izelitonek nehany kep es video. A videok nagy reszet a motor hatso uleserol keszitettem, menet kozben, aztan idorendi sorrendben osszevagtam oket.

Szólj hozzá!

Címkék: utazas Vietnam Ha Giang


A bejegyzés trackback címe:

https://shanghaibanelni.blog.hu/api/trackback/id/tr3417853363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása