Shanghai Napló

Az élet ajándékaként egy ideig Shanghai a lakóhelyünk, itteni életvitelünket, tapasztalatainkat, élményeinket szeretném megosztani elsősorban családainkkal, barátainkkal, illetve hasznos útleírásokat, tippeket adni az utazóknak.

Szállások világszerte

Ha itt kattintasz az AGODA-ra vagy a BOOKING.COM-ra, olcson tudsz szallast foglalni es a blogot is tamogatod.

Accomodations

Booking.com

Autó bérlés!

Légszennyezettség

Időjárás

booked.net

Friss topikok

  • Vadrozsa: @_Toto_: Koszonom! Ez is jo mondas, tetszik :) Most is itt vagyok, eszaknyugati allamokban csavar... (2024.02.16. 17:20) India
  • gigabursch: Nagyon klassz lett, köszönöm! Ha van még, ne tartsd vissza! (2023.12.19. 16:27) Urumqi
  • Vadrozsa: En koszonom, hogy olvasod es ertekeled! :) (2023.10.03. 10:13) Turpan
  • gigabursch: Szép lehetett (2023.10.03. 01:59) Tianchi, avagy a Mennyei tó (Heavenly Lake)
  • gigabursch: Köszönöm, tetszik ez a sorozat! (2023.09.27. 00:55) Tashkurgan

Címkék

allatvilag (2) Brunei (1) bucsu (3) Cat Ba Island (1) Chongqing (2) Covid (6) Cu Chi alagutak (1) Dali (1) Del-Korea (4) Dengfeng (5) epiteszet (19) Expo terulete (1) fejlodes (3) fesztivalok (3) Fulop-szigetek (5) gasztronomia (23) Golden Bridge (1) gondolatok (15) Guilin (4) Guoliang (1) gyumolcsok (1) Hainan (1) Haiphong (1) Hangzhou (1) Hangzhou Bay (1) Hanoi (1) Harbin (3) hatosagok (1) Ha Giang (1) Henan (11) hetkoznapok (19) hirek (8) Hoi An (2) Hong Kong (1) Hong Kong es Makao (1) Ho Chi Minh (Saigon) (1) Hudec (3) India (1) ismerkedes (5) Kambodzsa (1) Kashgar (1) kertek (3) kiallitas (5) kinai modra (43) kinai szokasok (4) kinai ujev (1) kirandulas (40) kolbasztoltes (3) kolostorok (5) korhaz (3) kornyezetvedelem (4) kultura (31) Kunming (1) lakas (2) lakasunk es kornyeke (5) legszennyezettseg (1) Lhásza (4) Lhasza (1) Lijiang (1) Longmen-barlangok (1) Luoyang (2) Makaó (1) Malajzia (8) Mekong-delta (1) Mui Ne (1) muveszet (21) muzeumok (13) Nanping (1) Nemzeti Park (1) Nha Trang (1) parkok (10) Peking (6) piac (10) Qingdao (1) Shanghairol (26) Shanghai Botanical Garden (1) Shangri-La (1) Shaxi (1) Shenzhen (1) Suzhou es Tongli (1) Szingapur (1) szorakozas (10) szosszenetek (1) Taiwan (1) templomok (8) termeszet (4) Thaifold (6) Tibet (13) tortenelem (19) Uj-Zeland (14) ujgurok (1) ujsaghirek (11) unnep (13) utazas (101) varosnezes (28) vasarlas (6) Vietnam (21) vizivaros (4) White Horse Temple (1) Xian (2) Xidang (1) Xinjiang (13) Yuanyeng (1) Yubeng (1) Yunnan (7) Yuntai Geopark (1) zene (1) Zhangjiajie (2) Zhujiajiao (1) zoldsegek (1) Címkefelhő

2013.09.01. 04:11 Vadrozsa

Építkezés Kínában

Kina a '70-es evek masodik feletol a piacgazdasagnak utat nyito reformokkal probalt kivergodni a Mao-fele kulturalis forradalom zsakutcajabol. Hamar rajott, hogy fenyevekkel le van maradva a nyugati vilag, foleg technikai es infrastrukturalis fejlettsegetol. Mint minden mast ezt a lemaradast is nagyon gyorsan be akarta hozni es orult tempoban elkezdodtek az epitkezesek.

Lako- es irodahazak, vonatallomasok, repterek, vasutak, autoutak-es autopalyak, alagutak, hidak.....egesz varosok nottek ki a semmibol par ev leforgasa alatt. Biztos lattatok mar ezt a kepet, ami bemutatja Pudong fejlodeset az evek soran:

a fejlodes_1.jpg

Hatalmas terulete miatt a nagytavolsagu szemelyszallitasban a repulogep lett az uralkodo eszkoz. A nyugati part menten viszont, ahol tobb, millios nagysagrendu lakossaggal rendelkezo varos fekszik a vasuti kozlekedes fejlesztese bizonyult ter- es energiatakarekosnak.
1949-ben a Nepkoztarsasag alapitasakor a kinai vasuti halozat alig 21 000 km volt, ma mar 110 000 kilometerre nott. A cel pedig az, hogy 2020-ra 120 000 km-re noveljek.
A vonatok teren is oriasi valtozas tortent, a regi szemelyszallitokat modern gyorsvonatokra csereltek, 2012-ben mar tobb mint 400 nagysebessegu vonat volt uzemben. Kozel 10 000 kilometernyi nagysebessegu vonalon mar 250–350 km/h-val kozlekednek a vonatok.

2012.12.26-an, az egykori kommunista vezeto, Mao Ce Tung szuletesnapjan indult el a kinai szuperexpressz. A pekingi Nyugati palyaudvarrol szallit utasokat a deli reszen fekvo metropoliszba, Kantonba. Az utat az osszes kinai tevecsatorna eloben kozvetitette.
Az orankent atlagosan 300 kilometeres sebesseggel halado CRH380A tipusu expressz, a 2298 km utat 8 ora alatt teszi meg az eddigi 22 helyett, kozben 28 varoson halad at.

china-fasttrain10.png

158716741.jpg

F201212261312312949422824.jpg

132057920_21n.jpg

a743a37a-00b0-4c38-bb68-6e85485e5421HiRes.JPGVonatallomas:

132057547_41n.jpgAlabbi kepen a pekingi Jungtinho hidon robog at a vonat, Peking es Kanton kozott 35-szor all meg.

001fd04cf03a1244b4d018_1.jpg

Kina ezt sem aprozta el, vasuti kozlekedes teren is tobb rekordot tudhat magaenak:

  • Itt kozlekedik a vilag egyetlen kozforgalmu MAGLEV vonata (lebego magnesvasut)
  • Itt kozlekedik a vilag leggyorsabb vonata 360 km/h sebesseggel
  • Itt lett elsonek ejszakai nagysebessegu kozlekedes halokocsikkal
  • Itt epult a vilag leghosszabb egyben atadott nagysebessegu vasutvonala Peking-Shanghai szakaszon
  • Itt lesz a vilag legnagyobb nagysebessegu vasuthalozata
  • Itt kozlekedik a vilag leggyorsabb, hagyomanyos, atalakitas nelkuli motorvonata, a CRH380A
  • Itt talalhato a legmagasabban fekvo nagysebessegu vasutvonal

Ha megnezzuk a leghosszabb hidak toplistajat ugyancsak Kina a vezeto, az utobbi 10 evben epult legnagyobb hidak kozul 7 Kinaban talalhato:

http://en.wikipedia.org/wiki/Longest_bridges_in_the_world

164.800 meterevel a vilag legnagyobb viaduktja a Danyang–Kunshan Grand Bridge:

267958,xcitefun-kunshan-grand-bridge-3.jpg

Hetevnyi epitkezes utan, iden julius 20-an adtak at a forgalomnak Kina legujabb buszkeseget, a Jiahszing-Saohszing tengeri hidat (Jiaxing-Shaoxing Sea Bridge). A 10 kilometer hosszu, tobb pilonos, kabelrogziteses hid, a vilag leghosszabbjanak szamito epitmeny a Kelet-kinai-tengeren. Shanghaitol delre, a Hangzhou-oblon ivel at, leroviditve a Shanghai-Shaoxing tavolsagot.
A hidat hatalmas, 227 meteres tornyok, illetve az azokbol kiindulo kabelek rogzitik, es ketszer negy savos autopalya fut rajta keresztul. Az ajanlott haladasi sebesseg a hidon 60 -100 km/ora kozott valtozik, motorosokat, bicikliseket es gyalogosokat, illetve lassu jarmuveket nem is engednek fel.

a Jiahszing-Saohszing.jpg

Az autoutak epitese elott sem volt akadaly, keresztul-kasul behalozzak az orszagot. Ha neha lakohazak ledozerolasa, csaladok kikoltoztetese es karpotlasa volt az ar, akkor is haladtak tovabb. A folyamatos autopalya epitesnek nem szab gatat semmi.

Ezzel kapcsolatos egy tavalyi eset, amikor a Zhejiang (ejtsd: Csöcsiang) tartomanybeli Venlingben egy idos hazaspar nem jarult hozza ahhoz, hogy a hazukat lebontsak egy epulo autopalya miatt. Arra hivatkoztak, hogy a felajanlott osszeg nem fedezi az ujjaepites koltsegeit. A haz lakoi mind kikoltoztek, mar csak a 67 eves Luo Pao-ken es felesege maradt, akik makacsul ellenalltak. A hazat a hatosagok reszben lebontottak, az idos hazaspar lakasa koruli lakasokat meghagytak, az aszfaltutat pedig az ot emeletes lakoepuletet korbekeritve epitettek meg.
Az elhiresult hazrol keszult fotok bejartak a vilagot, az emberek sajnalkozva neztek a szomoru bacsit, aki egyszercsak a forgalmas autopalya kellos kozepen talalta magat:

3550590_025f253b3de7a2448da781458562f3c0_q.jpg

3550594_634a30d1aa9ec076341e02e439c9ac42_q.jpg

Vegul elfogadta a 260 000 yuanos (kb. 32 000 euro) karteritest es kikoltozesuk utan lebontottak a hazat:

csocsiang.jpg

A nagyvarosok arculata is megvaltozott az utobbi evtizedekben, a foldszintes berhazakat es apro lakasok alkotta nyomornegyedeket ledozeroltak, helyette modern lakonegyedeket, csillogo uvegpalotakat es felhoket csiklandozo luxus tornyokat emeltek.
Hogy kik alakitjak a varosok kepet? 1949 utan Kina nepi demokraciajaban allami tervezovallalatokat hoztak letre a magancegek helyett. Ezek tobbsege ma is mukodik, immar tobb evtizedes, megbizhato gyakorlattal. Az elmult evekben azonban egyre tobb kulfoldi epitesziroda is megtelepedett az orszagban, sot, kinai magantulajdonban mukodo muhelyek jottek letre. A hivoszo a volumen: Kina gyorsan fejlodo varosai hatalmas meretu hazak es epuletegyuttesek tervezesere adnak lehetoseget.
DSC_0003_2.JPG

DSC_0004_9.JPG

DSC_0014_6.JPG

DSC_0021_8.JPG

DSC_0005_8.JPG
DSC_0006_2.JPG

DSC_0007_7.JPGItt az epuletet egy hatalmas musziklanak tamasztottak:

SSA41970.JPG

Versenyző felhőkarcolók Shanghaiban.jpg

Felhok mogott bujocskazo tornyok:

felhokarcolok.jpg

Mao tower.jpg

Pearl Tower.jpg

sornyitobol4.jpg

dsc_9775-edit_1.jpg

shanghai.jpg

A magyar epitesz, Hugyecz Laszlo is nagyban hozzajarult Shanghai fejlodesehez, es 27 fontos muemlek epuletet adott a varosnak. Itt olvashattok roluk:

http://shanghaibanelni.blog.hu/2012/07/02/hudec_kiallitas_shanghaiban

Mint tudjuk a kinai nep nagyon szeret utanozni, koppintani, mindent amit lehet lemasol, elkeszit az eredetire nagyon hasonlito formaban. Hamisitanak ruhanemut, cipoket, taskakat, orakat, ekszereket, elektronikai kutyuk szeles palettajat.... egyszoval mindent. Meg az europai epuletek sem tabuk. Ugy gondolom ez a vagyuk abbol ered, hogy csak nehezen utazhatnak kulfoldre, legtobbjuknek ez csak alom marad, ezert az ismert arab nepi bolcsesseg alapjan:" A hegy nem megy Mohamedhez, Mohamed megy a hegyhez" , ha nem mehetnek Parizsba, elhozzak ide Parizst:)
2007-ben Tianducheng varoska atszellemult a francia fovarossa: 108 meteres Eiffel tornyaval, Versailles palotabeli szokokutjaval, klasszicista epuleteivel:

we-also-have-towns-inspired-by-italian-german-and-english-towns.jpg

but-now-according-to-local-media-the-city-is-largely-a-ghost-town.jpg

theres-even-a-gated-community-that-occupies-12-square-miles.jpg

Azt mondjak, eloszor a torony epult fel, utana koreje epitettek a varost. Furcsa kepet fest a tipikus kinai ember, legyezovel, vagy felmeztelenul, europai hatterrel.

as-few-as-2000-are-said-to-be-there-but-there-is-very-little-information-available-on-tianducheng.jpg

the-town-was-spurred-by-common-notions-of-france-as-a-romantic-destination-according-to-reuters.jpg

you-can-stay-in-the-paris-of-the-east-at-the-tianducheng-resort-starting-at-82-a-night.jpg

tianducheng-isnt-the-only-replica-of-a-european-city-in-china.jpg

Nemcsak Parizs, hanem Budapest egy resze is ide koltozott, ugyanis megepitettek a Hosok tere tokeletes masat. Mondanom sem kell, hogy hivatalos magyar szervtol semmifele engedelyt vagy adatot nem kertek hozza.
A Shanghaitol 23 km-re levo Global Paradise nevu park a vilag nevezetes tereit, epuleteit vonultatja fel, 90%-os meretben. A gizai piramisok, a berlini Brandenburgi kapu vagy a Mount Rushmore-ba vesett amerikai elnokszobrok mellett, ott diszeleg a Hosok Tere is.
Tizenot eve, ez a 60 millio dollaros beruhazas fontos volt, de -talan a borsos belepok miatt,- sajnos nem valt a turistak paradicsomava es masfel evvel a nyitas utan csodbe ment. Most a helyiek legeltetik allataikat a vilaghiru epuletek masolatai kozott.
A kepeket Balogh Attila, alias Guczo keszitette 2002-ben, ezeket hasznalta fel kesobb az otthoni media tudositani a letesitmenyrol.

kinai-hosok-tere-1.jpg

kinai-hosok-tere-2.jpg

kinai-hosok-tere-4.jpg

gp_14.jpg

Kina felhokarcolo-lazban eg, a XX. szazad elejetol szinte minden fejlett varos epitett mar egyet-kettot, sot eles verseny alakult ki, ugyhogy napjainkban egyre tobbet es egyre magasabbakat epitenek.
A hivatalos statisztikak szerint osszesen 239 darab, 200 meternel magasabb epulet van ma Kinaban, tobb, mint barmely masik orszagban.
Egy felhokarcolo epitese persze sok gonddal jar. Egy nagyobbnak mar kulon infrastrukturaval kell rendelkeznie, mert mar akkora, mint egy kisebb varos. Gondot jelent az epulet stabilitasa, fenntartasa es az epuleten beluli kozlekedes is.

Itt Shanghaiban 2014-re tervezik atadni a "szuperfelhokarcolokent" is emlegetett Shanghai Towert.
A 632 meter magas torony mara elerte teljes magassagat, ezzel a masodik helyre lepve elo a legmagasabb felhokarcolok listajan, kozvetlenul a Dubaiban levo Burj Khalifa utan, mely 828 meter.
Par hete, unnepelyes keretek kozott emeltek a helyere az utolso acelrudat:

par hete az utolso acelrudat emeltek a helyere.jpgA Gensler tervezte, spiralisan tekeredo torony kepes lesz majd 24%-kal csokkenteni a szel terheleset. Mivel Pudong mocsaras delta volt korabban, talajszerkezete agyag alapu, 831 db. vasbeton colopot furtak a melybe, arra ra 61.000 kobmeter betonbol 6 meter magas alapot ontottek.
121 emeleten, osszesen 381.000 negyzetmeternyi alapteruleten irodak, vendeglatohelyek, kulturalis intezmenyek es egy szalloda kap majd helyet. A luxusszallo a 84. es 110. emeletek kozti elhelyezkedesevel a vilag legmagasabban fekvo hotelje lesz.
Kilatoja a 100. emeleten, 474 meteren lesz, latogatokent ilyen magasbol kitekinteni az egesz vilagon egyedul itt adodik lehetoseg. Alig varom mar, hogy elkeszuljon, az elsok kozott nezek ki a magasbol es lenezem majd a 421 meter magas, pagoda alaku Jin Mao tornyot, es a 492 meter magas Sornyitot , hivatalos neven Vilagkereskedelmi Kozpontot ( Shanghai World Financial Center ).

Gensler-Shanghai-Tower-topping-out-sq.jpg

Gensler-Shanghai-Tower.jpg

A Shanghai Torony a magassagahoz kotodo rekordjait nem sokaig elvezheti, 2016-ban keszul ugyanis el a 660 meter magas Ping An Nemzetkozi Penzugyi Kozpont a del-kinai Shenzen varosaban. Az amerikai Empire State Buildingre emlekezteto epuletet a vilagszerte szamos hires torony felhuzasaban reszt vevo Kohn Pedersen Fox amerikai ceg jegyzi, annak 115 emeletebol 66-ot szalloda foglal majd el.

ping an shenzen.jpg

A keleti part metropoliszaival a kozep-kinai Chongqing is felveszi a versenyt. A lassan tiz eve epites alatt allo, Nemzetkozi Penzugyi Kozpont (Chongqing World Financial Center) terveit tobbszor modositottak, igy lett az eredetileg 266 meteres, 66 emeletes toronybol vegul egy 431 meteres, 102 emeletes acel es uveg modern uzleti kozpont.

Chongqing World Financial Center.jpg

A fenntarthatosag jegyeben pekingi tervezok megalmodtak Chongqing varosanak egy utopisztikus felhokarcolot, amelyet a kinai hegyvidek, a kinai tajak ihlettek. A tobb mint 70 emeletes Urban Forest-nek minden szintje kulonbozo lesz es egyedi elrendezessel bir, az erkelyeken fak, viragok, medencek, padok lesznek:

urban forest.jpg

urban f.jpg

Pekingben 2016-ra keszulhet el az 528 meterevel a fovaros minden jelenlegi epuletenel magasabb, 108 emeletes China Zun torony. Az osi boroskorsok altal ihletett, feher uvegbol keszulo, 427 000 negyzetmeter osszteruletu felhokarcoloban irodak, szalloda, vendeglato-ipari egysegek kapnak helyet, legtetejen 524 meterrol nezhetnek le az erdeklodok a varosra.

china-zun-citic-plaza-peking-1.jpg

Minden mas varos rekordjat megdontheti a kozep-kinai Changsha varosa, melyben az Egi Varos (Sky City) nevu, 220 emeletes lakohazat epitik. 838 meterevel a dubaji Burdzs Kalifat, a vilag jelenleg legmagasabb epuletet is tulszarnyalja majd.
De nem csak ebben lesz egyedi: hihetetlenul gyorsan akarjak felhuzni, mindossze 90 nap alatt. A 90 napot magara a legozasra ertik, elotte 120 napig az elemeket keszitik, tehat osszesen 210 nap alatt lesz kesz.

A felhokarcolot a Broad Sustainable Building vallalat epiti, amelynek epitesi technologiajaban a felhasznalt elemek 95 szazaleka mar teljesen keszen van meg az epitkezes megkezdese elott, igy valojaban csak ossze kell rakni azokat.
A cegnek van tapasztalata gyors epitkezesben, egy 15 emeletes epuletet hat nap alatt, egy harminc emeletes hotelt pedig 360 ora alatt huztak fel. Ez utobbirol videot tettem kozze a blogon egy korabbi bejegyzesben:

http://shanghaibanelni.blog.hu/2012/02/15/gyorsasag_hatekonysag

Az egi varos 174 ezer "lakosu" lesz, benne egy varos minden szukseges "kelleke" – egyebek kozt irodak, vendeglatohelyek, boltok, szalloda, iskola es korhaz is – helyet kap.
Az epulet kulso falai tizenot centimeter vastagak lesznek az energiatakarekossag miatt, igy jobban megtartja majd a hot. Az egymillio negyzetmeteres hasznos teruletu epuletben 104 liftet terveznek. Egy elethu makett:

J220_Sky_City_Changsha.jpgA vilag leendo legnagyobb felhokarcolojat azzal reklamozzak, hogy allja a 9-es erossegu foldrengest is, energiahatekony es keves helyet foglal. Elobbi kettorol meg koran van nyilatkozni, az, hogy keves helyet foglal, igaz, mivel az eg fele tor, de a benne levo lakasok a video szerint is talpalattnyi teret kinalnak. Az epulet biztonsagarol is megoszlanak a szakertoi velemenyek.

A varosfejlesztesek mellett Kinaban a nagy mernoki beruhazasok jelentik az epitoipar alapjat. Az egyes lokalis problemak, peldaul a vizhiany orvoslasara a kinai mernokok globalis kovetkezmenyekkel jaro beruhazasokat indatanak.
A vilag legnagyobb vizieromuvet, a 2008-ban megnyitott Harom Szoros Gatat a kinai kormany a fenntarthato mukodes iranyaba tett merfoldkokent propagalta, beuzemelesehez azonban 1,3 millio embernek kellett elhagynia lakohelyet, es jelentos kornyezeti karokat okozott.

ThreeGorgesDam-China2009.jpg

A vizieromuvek mellett raadasul tovabbra is epulnek koolajat es szenet feldolgozo eromuvek, amelyek tovabb novelik az orszag szendioxid-kibocsatasat. Az 5 legnagyobb szeneromubol ma 3 Kinaban mukodik, igy az orszag jelenleg a vilag legnagyobb CO2-kibocsatoja is.

Ha nem az orias beruhazasokat nezem csak sajat kis mikrokornyezetunket figyeljuk itt is feltunik a rohamos epitkezes, fejlodes.
Ahol korabban laktunk, a folyoparton egy irodahazat kezdtek el tavaly nyaron. Az alabbi kepeken jol lathato milyen gyorsan haladtak. Juniusban megontottek az alapot, felhuztak nehany barakkot a munkasoknak, majd ezt nagy csinadrattaval, tuzijatekkal felavattak, megunnepeltek. Olyan fustot csinaltak par perc alatt, hogy eltunt a kilatas:

2012.06.18.JPG

DSC_0029_9.JPG

DSC_0030_6.JPG

DSC_0033_6.JPG

DSC_0045_8.JPG

DSC_0040_9.JPGSzeptemberben:

2012.09.20 (3).JPG

DSC_0021_7.JPG2013 januarjaban mar keszen voltak a melygarazsok. Az epitesi terulet szelen allo, piros teteju barakkokat maguknak epitettek a munkasok, abban laknak.

2013 jan.JPGAmikor eljottunk majusban mar a falakat kezdtek emelni, azota eltakartak a csodalatos kilatast.

Jelenlegi lakasunktol nem messze, szinte egyik-naprol a masikra varazsoltak at egy fuves telket, magneskapuval nyilo buszallomassa. Igy nezett ki korabban:

DSC_0031_7.JPGEs most itt a buszallomas:

DSC_0029_8.JPG

Azt vettuk eszre, hogy az epitkezes elkezdesekor eloszor az utakat csinaljak meg es azokat kesobb is tisztan tartjak, igy nem gazolnak bokaig sarban, honapokon keresztul. A haz elkeszulte utan rogton a kertet epitik, es karban tartjak. Tolunk nem messze atadtak egy lakoparkot par honapja, a lakasok meg uresek, nem koltozott be senki azota, viszont a kertet es a parkot gondozzak, a fu zoldel, a soveny elegansra nyirva, viragok illatoznak. Igy sokkal vonzobb a kornyek, szerintem rovid ido alatt benepesul.

A technikai fejlodes olyan gyors, hogy azt a polgarok szeles retegei nem tudjak sem kovetni, sem megfizetni. Az infrastrukturalis fejlodes is olyan iramban halad, hogy neha sokkolja az embereket, foleg a videkrol jott parasztbacsit, aki meg metron sem ult soha eleteben, es egyszercsak elszaguld mellette vagy a feje folott magnesvasuton 350-400-al egy vonat.
Nem mindig tudnak azonosulni a modern elet vivmanyaival, sok meno irodahazban meg ma is ott a pottyantos wc., mert az angolt nem tudjak hasznalni.
A kaotikus kozlekedest es autopalyan leparkolo vagy menetirannyal szembe elindulo kocsikat mar nem is emlitem.

Szoval arra meg varni kell, hogy a nepesseg nagy reszenek kulturalis es ertelmi fejlettsege osszhangba keruljon a csillogo-modern kornyezettel.

Ui. Most olvastam a hirt miszerint testvervarosi megallapodast irt ala Budapest es Shanghai fopolgarmestere, Tarlos Istvan es Jang Hsziang augusztus 28-an Budapesten. Hat akkor hajra Budapest, tessek peldat venni a nagytestverrol fejlodes, epitkezes teren !

1 komment

Címkék: fejlodes kinai modra


A bejegyzés trackback címe:

https://shanghaibanelni.blog.hu/api/trackback/id/tr165483389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amichay · http://sipucim.blog.hu/ 2014.08.06. 09:40:15

Inkább ne vegyen példát! Budapesten nem annyira építeni, mint felújítani kell, és nincs el pazarolni való pénz. Egy Maglev - körgyűrűt viszont jó lenne, ha a kínaiak építenének Magyarországon: Győr, Szombathely, Zalaegerszeg, Pécs, Baja, Szeged, Békéscsaba, Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc, Vác, Győr vonalon. Ha egyszer a decentralizaciót valaki komolyan venné...
süti beállítások módosítása