Shanghai Napló

Az élet ajándékaként egy ideig Shanghai a lakóhelyünk, itteni életvitelünket, tapasztalatainkat, élményeinket szeretném megosztani elsősorban családainkkal, barátainkkal, illetve hasznos útleírásokat, tippeket adni az utazóknak.

Szállások világszerte

Ha itt kattintasz az AGODA-ra vagy a BOOKING.COM-ra, olcson tudsz szallast foglalni es a blogot is tamogatod.

Accomodations

Booking.com

Autó bérlés!

Légszennyezettség

Időjárás

booked.net

Friss topikok

  • Vadrozsa: @_Toto_: Koszonom! Ez is jo mondas, tetszik :) Most is itt vagyok, eszaknyugati allamokban csavar... (2024.02.16. 17:20) India
  • gigabursch: Nagyon klassz lett, köszönöm! Ha van még, ne tartsd vissza! (2023.12.19. 16:27) Urumqi
  • Vadrozsa: En koszonom, hogy olvasod es ertekeled! :) (2023.10.03. 10:13) Turpan
  • gigabursch: Szép lehetett (2023.10.03. 01:59) Tianchi, avagy a Mennyei tó (Heavenly Lake)
  • gigabursch: Köszönöm, tetszik ez a sorozat! (2023.09.27. 00:55) Tashkurgan

Címkék

allatvilag (2) Brunei (1) bucsu (3) Cat Ba Island (1) Chongqing (2) Covid (6) Cu Chi alagutak (1) Dali (1) Del-Korea (4) Dengfeng (5) epiteszet (19) Expo terulete (1) fejlodes (3) fesztivalok (3) Fulop-szigetek (5) gasztronomia (23) Golden Bridge (1) gondolatok (15) Guilin (4) Guoliang (1) gyumolcsok (1) Hainan (1) Haiphong (1) Hangzhou (1) Hangzhou Bay (1) Hanoi (1) Harbin (3) hatosagok (1) Ha Giang (1) Henan (11) hetkoznapok (19) hirek (8) Hoi An (2) Hong Kong (1) Hong Kong es Makao (1) Ho Chi Minh (Saigon) (1) Hudec (3) India (1) ismerkedes (5) Kambodzsa (1) Kashgar (1) kertek (3) kiallitas (5) kinai modra (43) kinai szokasok (4) kinai ujev (1) kirandulas (40) kolbasztoltes (3) kolostorok (5) korhaz (3) kornyezetvedelem (4) kultura (31) Kunming (1) lakas (2) lakasunk es kornyeke (5) legszennyezettseg (1) Lhásza (4) Lhasza (1) Lijiang (1) Longmen-barlangok (1) Luoyang (2) Makaó (1) Malajzia (8) Mekong-delta (1) Mui Ne (1) muveszet (21) muzeumok (13) Nanping (1) Nemzeti Park (1) Nha Trang (1) parkok (10) Peking (6) piac (10) Qingdao (1) Shanghairol (26) Shanghai Botanical Garden (1) Shangri-La (1) Shaxi (1) Shenzhen (1) Suzhou es Tongli (1) Szingapur (1) szorakozas (10) szosszenetek (1) Taiwan (1) templomok (8) termeszet (4) Thaifold (6) Tibet (13) tortenelem (19) Uj-Zeland (14) ujgurok (1) ujsaghirek (11) unnep (13) utazas (101) varosnezes (28) vasarlas (6) Vietnam (21) vizivaros (4) White Horse Temple (1) Xian (2) Xidang (1) Xinjiang (13) Yuanyeng (1) Yubeng (1) Yunnan (7) Yuntai Geopark (1) zene (1) Zhangjiajie (2) Zhujiajiao (1) zoldsegek (1) Címkefelhő

2012.09.28. 04:55 Vadrozsa

Fulop - szigetek: Palawan, Honda Bay

Jonathan volt a szallasadonk az elkovetkezo napokban, aki fovaros kulso keruleteben lakott, a katonai ovezetben.

O maga is magas rangu tengeresztiszt es mernok volt, meg a Viz-es Foldugyi felelos, pontosan nem tudom milyen hivatalt iranyitott, ezt is mastol tudtuk meg, o szerenyen elhallgatta. Egyszeru hajleka volt, tobb szobaval, ahol a CouchSurfing-os utazokat vendegul lathatja. Nem titkolt celja, hogy ha majd ellatogat mas orszagokba, ne kelljen szallasert fizetnie.
A kertjeben arnyas fak nottek, fejunk felett a maracuja es a banan erett:

DSC_0269_1.JPG
DSC_0275.JPGMaracujat, mas neven passiogyumolcsot megkostoltuk, a foldrol fel lehetett szedni az erett, sarga gyumolcsoket. Nagyon jolesett, husito-savanykas ize volt:

DSC_0264_1.JPGErdekes ember, hust egyaltalan nem eszik, nem szokott fozni, tuzhelye sincs. Azt mondja gyumolcsoket eszik, meg neha a varosban a vegetarianus etteremben. Pont szabadsagon volt, ezert egesz nap otthon dolgozgatott az udvaron, egy szal rovidnadragban:) Reggelente a bozotvago kesevel lenyeste ket kokuszdio tetejet es kiitta oket, a kokuszle folyt le vegig a testen, nem zavarta. Mintha Tarzant lattam volna, aki az oserdoben hasonloan elt.

DSC_0270.JPGBarmilyen lebomlo szemetunk volt, azt az udvarra kidobhattuk, ott a tyukok csipegettek. Kerdeztem is, miert tartja oket, ha nem eszik hust?
- Csak, mert szereti nezni oket- volt a valasz.
Csodalatra melto ahogy a sajat kis mikrokornyezeteben megteremtette a termeszetkozeli eletformat.

Az ut tuloldalan, a szomszedja fozni szokott, egy kis etkezde volt kialakitva az udvarban, ajanlotta menjunk oda ebedelni.

DSC_0227_1.JPGAtmentem, megismerkedtem a tulajdonos-szakaccsal es ettem egy finom rantott padlizsant kokuszos rizzsel.
DSC_0229.JPG
DSC_0232_1.JPG

DSC_0230.JPGEgyszeru kis etkezde volt, hazias izekkel, kedves kiszolgalassal. A fejem folott a Beo madar tokeletes angolsaggal koszontott mindig: Good morning! A masik papagaj kicsit tavolabb tole figyelte az esemenyeket, laba madzaggal megkotve:

DSC_0449_1.JPGA kajalda, a csalad nappalijakent, gyerekszobakent is uzemelt, ott voltak felragasztva a falra a kislanyok, tanulashoz szukseges segedeszkozei:

DSC_0450.JPGAz utcan setalva szegenyes hazakat lattam,

DSC_0436_1.JPGez a kisfiu alighogy kilepett, maris konnyitett magan:

DSC_0447_2.JPGViragok es kakasok szinte minden udvaron voltak. A nemzeti sportnak szamito, legalis kakasviadalok nagy sikerrel szorakoztatjak az embereket orszagszerte.

DSC_0439.JPG
DSC_0440_1.JPG
DSC_0444.JPGA lany bent a hazban a foldon fekszik es nezi a tevet:

DSC_0438_1.JPGEz a tabla jelezte hol laktunk,

DSC_0443_1.JPGegyebkent a bazis le volt zarva, amikor hazafele jottunk estenkent, a triciklisek (gondolom, akik engedely nelkul dolgoztak) mar nem akartak atjonni az orzott kapun. Ott az orok mindig megkerdeztek kihez megyunk, hol lakunk. Jonathan neve hallatan mosolyogtak es tovabbengedtek.

Szomszedunkban netezesi lehetoseg volt, ott naponta megnezhettem a leveleim, beszelgettem a ferjemmel. Csupa gyerek volt bent mindig, egesz nap jatszodtak:

DSC_0238_2.JPGez a ket kislany szorosan mellem tapadtak ugy neztek mit irok. Probaltak kibetuzni, de nem ment nekik a magyar nyelv:)

DSC_0236_3.JPGA rosszcsontok a bolt elott:

DSC_0239_2.JPGJonathan hazaban nem volt melegviz. Amikor kerdeztem, mi az oka, azt mondta Palawanon nincs melegviz, csak a szallodakban. (meg gondolom a gazdagabb reteg hazaiban).
De a hideg viz egeszseges!- tette hozza mosolyogva. Igen, akkor amikor az ember egeszseges. Most megfazva, nem esett jol, viszont a lazamnak jot tett:)
A masik dolog ami kicsit kiboritott a rengeteg bogar, pillango, gekko...stb. amik a hazban szabadon maszkaltak mindenfele. En szeretem az allatokat es ha lehet nem bantom oket, de amikor egy oklomnyi fekete bogar probal bejutni a halonkba, attol ideges leszek. Masnap hatalmas csotany maszott elo a mosogato alol, visszazavartam. A falakon futkoso gekkok mar egyaltalan nem zavartak, ok kintrol siman bemasztak a haloszobankba is. Aranysargan fenylettek este, villanyoltas utan.
Egyik este tanuja voltam egy veres csatajelenetnek, egy nagyobb gekko a szajaban tarva egy kisebbet rohant vegig a falon, utana egy masik es folyton el akarta venni a szajabol a kicsit. Arra nem jottem ra, hogy amelyik szalad vele, az menekiti a kicsit, vagy aki rohan utana, probalja visszaszerezni az gaz rablotol. Minden esetre felvettem a viaskodast:

Kinga szulinapja:
6 korul vacsorazni mentunk az Ima's-ba, Jonathannal egyutt. Kinga elhivott egy pasit, akivel a CouchSurfingen levelezett, utolso pillanatig ugy volt, hogy mehetunk hozza lakni hetvegere, de aztan lemondta, mert kesore ert vissza, uzleti uton volt. Rod, ausztral szarmazasu, 10 evig elt Shanghaiban, most Puerto Princesaba probal beinditani egy vallalkozast, egyelore nem sok sikerrel. Jott hozza egy masik kanapeszorfos, szinten Rod, filippino szarmazasu, jelenleg angol tanarkent dolgozik Japanban. Igy kibovult a tarsasag 5 fore. A szelen, rozsaszin poloban Jonathan, mellette az ausztral Rod, piros poloban pedig a filippino Rod.

DSC_0243.JPGEn egy nagyon finom zoldseglevest ettem, citromfuvel fuszerezve:

DSC_0244_2.JPGJonathan egy zoldseges burritot evett, hozza temerdek mennyisegu, apro chilipaprikat. Levideoztam, ahogy kapkodja be oket egymas utan, hihetetlen volt. Szakadt rola a veritek, de azt mondta, imadja. Az ausztral Rod, megkostolta a paprika veget, irtozatosan eros volt, utana mar o is tatott szajjal bamulta Jonathan teljesitmenyet.

Vacsora utan elmentunk a Katabom nevu kocsmaba. Nem tudom, csak akkor este jatszott ott a raggie egyuttes, vagy allando zenekaruk, de nagyon jol jatszottak. Az enekes arcarol nem tunt el a mosoly egy percre sem:

DSC_0251_1.JPG

Kinga es Rod nemsokara tancra perdultek.

DSC_0258.JPGKertem egy zeneszamot az egyuttestol, Kinganak dedikalva. Oromeben vegigtancolta-ugralta a zeneszamot, Toddal (aki mar inkabb menekult volna a parkettrol). Aztan fel is koszontottek ot, sot az egesz kocsma enekelte a Happy Birthday-t. Teljes volt az elegedettseg es boldogsag Kinga reszerol, teljesult az alma, fulop-szigeteki kocsmaban ropta a szulinapjan.

Honda Bay:
Az itteni Island Hopping tura Honda Bay szigetein zajlik, Puerto Princesatol 12 km-re. Kinga elozo nap Jonathan baratjaval, Juliussal kiprobalta a buvarkodast:

577090_10150996390616408_40754151_n.jpgJulius 15 eve buvarkodik, allitasa szerint o az elnok hivatalos buvaroktatoja is. Kinga eloszor merult eleteben es 10 perces gyorstalpalo tanfolyam utan, levitte 12 m melyre. Mashol 3 napig tanulsz elmeletet, plusz gyakorlod szarazon is  a mozdulatokat. Igaz, most Kinga egyedul volt, csak ra kellett figyelnie. Mondta, hogy nem baj, ha nem tudok uszni, a felesege sem tud, viszont jol buvarkodik. Ezen vitatkoznek, de hat biztos o jobban ert hozza. Legkozelebb, ha megyunk, talan kiprobalom, addig gyujtom a batorsagot:)
Ajanlotta, hogy elvisz a Honda Bay turara is, ha akarjuk, sot ha reggel koran indulunk, elvisz egy helyre, ahol delfineket lathatunk. Szuper, menjunk.
Kozben erkezett Jonathanhoz meg 5 kanapeszorfos, 2 belga csaj es 3 japan, de ok mentek tovabb masnap, tehat nem jottek el a turara. Csak ketten mentunk Kingaval, nem kellett senkihez alkalmazkodni. 2000 peso volt/ fo (kb.40 euro), egesz napos tura, ebeddel, sznorkelezessel, napozassal, delfin kukkolassal.

Reggel 7 kor indultunk, velunk jot Julius felesege is, meg a hajokormanyos. Gyonyoru volt a nyilt tenger a reggeli napfenyben:

DSC_0283.JPGNem kellett sokaig varnunk, megerkeztek az elso delfinek :

DSC_0314.JPGKesobb egy egesz csapat mellenk szegodott es versenyt usztak a hajoval:

DSC_0322.JPG
DSC_0321.JPG
DSC_0318_1.JPG
DSC_0323.JPG
DSC_0331_3.JPGNagyon sokan voltak, csak ugy nyuzsogtek a vizben, persze a kis mocskok sosem akkor ugraltak, amikor fenykepeztem vagy videoztam. Ugy latszik nem szeretik a sztarsagot:)
Nehez volt tartani egy kezzel, viszonylag mozdulatlanul a kamerat, masikkal meg kapaszkodni a himbalodzo hajon.

Amikor meguntak bennunket atmentek a szomszed hajohoz es ott ficankoltak, hozzank pedig ujabb csapat erkezett. Ha pont nem volt korulottunk egy sem, Julius korulnezett es utasitotta a kormanyost merre menjen. Majd mi megkeressuk oket. Volt olyan, hogy 4-5 csapat is lofralt korulottunk, de amikor rajuk forditottam a kamerat, nem jottek fel a vizfelszinre, viszont a masik oldalon pont akkor ugrott ki egyik a vizbol, fenyes fekete teste csillogott a napfenyben. Szoval, mindig megvicceltek, nehez volt elkapni oket.
Masfel oras kergetozes utan, elindultunk felfedezni a szigetvilag tobbi reszet. Ha jol emlekszem harom szigetet latogattunk meg, egyik ezek kozul a Starfish Island volt, amikor kiszalltunk akkor megtudtuk miert:

DSC_0350_1.JPG
DSC_0354_1.JPGAnnyi csillaghal volt a vizben, hogy azt sem tudtuk hova lepjunk. Lathatjatok, milyen tiszta a viz, kicsit beljebb a halakat is szemreveteleztuk:

DSC_0359_1.JPGIdealis hely a sznorkelingre. Felkaptam a felszerelest es irany a viz. Nem mereszkedtem nagyon melyre, de mar az is nagy teljesitmeny volt tolem, hogy felfekudtem a vizre es beledugtam a fejem:

DSC_0363_2.JPGCsodalatos vilag tarult elem a viz alatt: mindenfele hal, korall, sosem latott novenyek, egesz szinpompas kertek viragoztak odalenn. Voltak szivarvany szinu, kek, zold es sarga halacskak, nehanyuk allandoan mellettem uszkalt, egyik szivarvanyszinu tobbszor a terdembe akart harapni a kis szajaval, biztos azt hitte kaja vagyok:) A zold hal maganyosan uszott, de nem egyenes, hanem kicsit ferde testtartassal, mintha egyik oldalaval (szemevel) folyamatosan figyelne. Kis tuskek alltak ki a testebol, olyan volt mint egy uszo kaktusz.
A legerdekesebb noveny (vagy allat) egy nagy barna holyagszeru valami, aminek egy lyuk volt a tetejen, mintha azon lelegezne, vagy taplalkozna. A vizzel egyutt hullamzott a teste, neha osszezarult a tetejen levo "szaj". Lassan  elusztam felette, megerinteni nem mertem. A korallok egesz pompazatos szinekben diszelegtek, korulottuk rengeteg kis halacska, voltak egeszen apro, mogyoro meretu, kiralykek szinuek is.
Latvanyos tapasztalat volt, orulok, hogy kiprobaltam:)

Masik szigeten, besetaltam az apaly nyoman maradt lapos, mangrove fakkal ovezett reszre, ott csodas elovilagot figyelhettem meg. Egy bibic szeru, gyorsan futo madar a homokban kutatott taplalek utan, a kis remeterakok iszkoltak elole hatukon a hazukkal. Sok kis halacska maradt a mocsaras tavakban, serenyen befurtak magukat a homokba mikor meglattak. Mi lesz veluk a kovetkezo dagalyig?

DSC_0409_2.JPGEzek a kis feher hazak ott hevertek a homokban, rengeteg volt beloluk, sosem lattam hasonlot. Nem tudom milyen allatka lakhatott benne:

DSC_0408.JPGGondoltam elhozok parat, ugyis gyujtottem mar ket kilonyi kagylot. Itthon kozelebbrol lefenykepeztem oket, de meg nem jartam utana, mi lehet. Nagyon egyedi a mintazata is, hatuljan kis bejarat:)

DSC_0015 (2).JPGItt a gyujtemeny:

DSC_0012 (2).JPGEs meg ezt is ott talaltam:

DSC_0011 (2).JPGNa es a halacskas talam a szep kavicsokkal:

DSC_0010 (2).JPGEbedeltunk a hajon, Julius felesege isteni halat es padlizsant sutott. Varazslatos felhok voltak aznap, nem tudtam abbahagyni a fotozast. Szerintem ez a legsikerultebb kep az egesz nyaralas alatt, olyan, mint egy festmeny:

DSC_0393.JPGUjra lattunk halojelenseget:

DSC_0386.JPG
DSC_0349_1.JPGEbed utan egy kis bohockodas:

DSC_0367_1.JPG
DSC_0414_2.JPG
Huuuu de csodas helyre szulettem!... hol is vagyunk?....:)
DSC_0419.JPG- Mi lesz most a házammal?

DSC_0416_1.JPGMikor visszamentunk a hajohoz, a kapitany akkor erkezett zsakmanyaval. Ket hatalmas kiralyrakot fogott valahol:

DSC_0390.JPGNem biztos, hogy nekik ezeket haza lehet vinni, de minden lelkiismeret furdalas nelkul bedobta oket a hajo tarolo reszebe, fel meterre a labamtol:

DSC_0392_1.JPGValami olyasmirol volt szo korabban, hogy a szigetek allat- es novenyvilaga vedett. Hogy is van akkor ez???

A hazafele uton neman bamultuk a mellettunk elsuhano festoi tajat. A viz nehol attetszo volt, latni lehetett a tenger aljat, mashol, keksege egybeforrott az eggel.

DSC_0344_3.JPG
DSC_0346.JPGUtolso napunk volt a szigeten, masnap indult a gepunk vissza Manilaba. Julius vitt ki bennunket a repterre, elotte meg fotozkodtunk Jonathan kanapeszorfos vendegeivel:

DSC_0459_1.JPGA repteri atvilagitasnal ujabb meglepetes: sipolt a borondom. Kerdezik, van benne kagylo?
Huha ez a baj, hat volt benne, talaltam 3 nagyot meg ugye a kicsik. Most ezeket nem engedik atvinni? Ne maaaaar!!!  Na jo, alakitsunk valamit:)
Szineszi jelenet elso resze: artatlan arccal es bubajos mosollyal razom a fejem:
-Nem, nincs semmifele kagylo nalam:)
Borond vissza atvilagitasra, megint ektelenul sipol a gep.
-Haggyatok mar, nincs nalam sem gepfegyver, sem drog! persze, mindezt magyarul morogtam, angolul veszelyes lett volna, meg a vegen ott alszom a fogdan.
A faszi mutatja a kagylokat a kepen, ezeket nem lehet kivinni a szigetrol:

DSC_0460_1.JPGAjjjajjj, bajban vagyok. Nekem pont ilyen kagyloim vannak a borondben. De hat azt nekem senki nem mondta, hogy nem lehet elhozni.
Masodik jelenet:
Hataror kinyitja a borondom es keri emelgessem fel a ruhakat. Emelgetem, o kotoraszik.
- Ha-ha-ha, jol el vannak azok rejtve, nem fogod megtalalni. Koszos ruhakba becsomagoltam, nem erezni oket.
- Na, mondom, hogy nincs itt semmi, engedjetek utamra.
A bulldog nem adja fel, csovalja a fejet, ertetlenkedik. Lecsapja a borondom fedelet, vissza a gepre.
- Biiiiiip! Biiiiip! Biiiiiip!
Bassza meg! -helyzetfelismeres reszemrol: tenyleg nem fogom atvinni oket.
Harmadik jelenet:
Faszi visszahozza a borondot, most mar o nyul bele, szetdobalja a ruhakat. En tovabb probalkozom:
- Nem tudom mit akarnak, nincs nalam semmi, nem ertem miert sipol.
Aztan megtalalja oket, arcan kajan vigyor.
Negyedik jelenet:
Angolul zajlik, kiabalok ossze-vissza, micsoda szemet nepseg, miert nem tesznek ki ilyen tablakat szallodakban, hogy informalodjon az ember. En talaltam oket a tengerben, mar nem elnek, ha en nem, valaki mas viszi haza. Es amit az uzletben vasarolunk a lakas diszitesere? Azok honnan vannak? Majd ok szepen lemossak a kagyloimat es valamelyik ajandekboltban a boldog turista megveszi es hazaviszi. Akkor azt lehet???

Nema csend, nem nagyon foglalkoznak velem. Dolgukat elvegeztek, kagyloimat elszedtek.
Otodik jelenet:
Eltekintek tole. Fuggony le. Nem vagyok jo szinesz, mar a nezokozonseg is szetoszlott.

Nem tudtam mit tenni, duhomben lefenykepeztem a kepet, amire hivatkoznak, torveny szoveget ugye nem rakjak ki. Folraktam az asztalra a kagyloimat, es bucsukepet keszitettem roluk:

DSC_0463.JPGJaaa, azt meg el is felejtettem, hogy volt nalunk ket mango, azt is elvettek. Mar nem szoltam semmit. Vagyis, csak annyit: dugjatok a hatsotokba! (nyuszi modjara, magyarul:)
Kinga ugy gondolta, nem hagyja ott nekik, visszaballagott az atvilagito kapun, az iroasztalnal ulo noktol kert egy kest, meghamozta es komotosan elfogyasztotta:)

DSC_0461.JPGEgyebkent, amikor El Nidoba buszoztunk, megallitott egy helyen valami hivatal kepviseloje, vegrehajtoja, ott lobalta a kezeben a papirt, hogy mangot atvinni arra a teruletre nem lehet, mert ott meg nincs kartevo, ahonnan mi jovunk ott meg nagyon elszaporodtak. A kepen egy csunya fekete bogar volt, amint maszott kifele a mangobol. Hat en ilyet sosem lattam. Volt nalam 2 mango, most bevallom, de nem adtam oda. Ugy latszik, ez most a buntetes miatta.
A ferjemnek hoztam volna oket, mert azt tudni kell, hogy olyan finom mango, mint Fulop-szigeteken, nincs sehol a vilagon.

Akit nagyon felidegesitettek a vamosok, az johet ide fejmasszazsra,

DSC_0465_1.JPGvagy amig a gepre varsz, mert termeszetesen most is kesett. Biztos azert kell fizetni a repteri dijat is, (amit helyben beszednek, nincs benne a repjegybe), mert sok idot toltesz a repteren:)

Amig varakoztunk es magamban fortyogtam, osszefoglaltam utunk soran szerzett tapasztalataim, az orszag par jellemzojet, erdekes adatokat:

- A Fulop-szigeteken minden tomegkozlekedesi eszkoz kesik, kesve erkezik meg, nagyon kesve indul tovabb. A repulotol a buszig semmi sem pontos.

- A Fulop-szigetek meg harmadik vilagbeli mercevel is elkepesztoen korrupt. Ezt mindenki tenykent kezeli, es a helyi napilapok cikkei nagyreszt sikkasztasrol, buntetesek elengedeserol, megvadoltak felmenteserol szol.

- Az orszag szinte valamennyi sikeres vallalkozasa a helyi kinai kozosseg kezeben van. Ezek elsosorban gyorsettermek, bevasarlokozpontok, de meg a PawnShop is, ahol penzt valtottam. A Palawan Pawnshop uttoro a zaloghazak teren, 1985 ota uzemel, azota mar penzatutalasi lehetoseggel is bovitette kinalatat. Nagyon keveset adtak a kinai yuanert, mindossze 5.4 pesot, de ezt mar emlitettem. Kenytelen voltam hozzajuk menni, mert mas penzvaltok csak dollarral vagy euroval foglalkoztak.
Azt olvastam, hogy a kinaiak kezeben van a media, a tavkozles, egyes repulotarsasagok is, viszont a  politikaba nem artjak magukat.

- Az azsiaiak beteges felelme az arcvesztéstől, a nyilvanos megszegyenulestol idegesito jellemvonas Kinaban is. Itt is tobbszor szembesultunk ezzel a tulajdonsagukkal: egy filippino soha nem teved, soha nem mondja, hogy nem tudja, es soha nem vallalja a hibajaert a felelosseget.

- A karaoke-fertozottseg egesz Azsiaban irtozatos, am a kor a legtobb aldozatot a Fulop-szigeteken szedi. Itt  egyebkent videoke neven fut a dolog, a lenyeg azonban ugyanaz. Az egesz orszagot athatja a hangos obegatas, ejjel nem lehet aludni, a buszokon nem lehet nyugodtan uldogelni, az internetkavezokban pedig az ember szive kiugrik a helyerol, amikor a korulotte ulo harminc filippino korusban vonyitja a radioban bombolo slager refrenjet.

- A Fulop-szigetek tele vannak szepsegszalonokkal, a filippino ujsagok pedig plasztikai operaciok reklamjaival.
E beavatkozasok egyik (veg)"termeke" a ladyboy, vagyis a nonek oltozo es felig(vagy teljesen) annak operalt fiu. Mi is lattunk parat, konnyen felismerheto, foleg nappal, hogy az illeto melyik nemhez tartozik (tartozott) .
A helyiek magyarazata ezzel kapcsolatban az, hogy ez is egy foglalkozas sokaknak. A turistak ugyanis sokat fizetnek azert, hogy veluk fenykepezkedjenek, vagy akar le is fekudjenek . A penzre pedig minden csaladnak nagy szuksege van. Ez nagyon elkeserito.

- Ezzel egyutt egy masik erdekes jelenseget is megfigyeltem. Az alanya: feher, kover, oreg, kopaszodik, fajtaja meglehetosen defektes peldanya. Napszemuveget es oldalan egy husz evvel fiatalabb es hatvan kiloval konnyebb, csinos bennszulott lanyt hord.
Miutan kenyere javat megette valahol Amerikaban vagy Europaban, sikerekkel es penzzel telve (csalad nelkul vagy azzal a hatterben), idejon es eli vilagat egy, jo esetben huszoneves, maskor fiatalabb filippino lannyal.
A legszomorubb az egeszben, hogy ilyenkor a lany csaladja orul es osztonzi a kapcsolatot, abban remenykedve, hogy lanyuk "jobb" sorsa, oket is kihuzza a kakibol.
Azsiara jellemzo a szexturizmus, de ilyen leptekuvel mint itt, meg nem talalkoztam. Talan majd ha elmegyunk Thaifoldre, ott is lesz hasonlo jelenseg.

- A filippinok imadjak a gyorsettermeket, viszont pechukre nincs minden telepulesen hamburgeres. Ezert McDonald's-kamionok mukodnek, amelyek szukitett menuvel jarjak a magaskulturatol elvagott kozossegeket, es kaloriat osztanak minden rajongonak. Meg is latszik az eredmenye: rengeteg elhizott fiatalt es kozepkorut lattam.

- Mindenki beszel angolul es legtobb esetben tenyleg segiteni probalnak, nem a borravaloban remenykednek. Ehhez hozzajarulhatott az is, hogy esos evszakban voltunk itt, alig voltak turistak.

- A filippino genetikailag optimista alkat,  vannak olyan felmeresek, amelyek szerint naluk nincs boldogabb es elegedettebb nep a vilagon.

Szólj hozzá!

Címkék: utazas Fulop-szigetek


A bejegyzés trackback címe:

https://shanghaibanelni.blog.hu/api/trackback/id/tr514803971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása