Shanghai Napló

Az élet ajándékaként egy ideig Shanghai a lakóhelyünk, itteni életvitelünket, tapasztalatainkat, élményeinket szeretném megosztani elsősorban családainkkal, barátainkkal, illetve hasznos útleírásokat, tippeket adni az utazóknak.

Szállások világszerte

Ha itt kattintasz az AGODA-ra vagy a BOOKING.COM-ra, olcson tudsz szallast foglalni es a blogot is tamogatod.

Accomodations

Booking.com

Autó bérlés!

Légszennyezettség

Időjárás

booked.net

Friss topikok

  • Vadrozsa: @_Toto_: Koszonom! Ez is jo mondas, tetszik :) Most is itt vagyok, eszaknyugati allamokban csavar... (2024.02.16. 17:20) India
  • gigabursch: Nagyon klassz lett, köszönöm! Ha van még, ne tartsd vissza! (2023.12.19. 16:27) Urumqi
  • Vadrozsa: En koszonom, hogy olvasod es ertekeled! :) (2023.10.03. 10:13) Turpan
  • gigabursch: Szép lehetett (2023.10.03. 01:59) Tianchi, avagy a Mennyei tó (Heavenly Lake)
  • gigabursch: Köszönöm, tetszik ez a sorozat! (2023.09.27. 00:55) Tashkurgan

Címkék

allatvilag (2) Brunei (1) bucsu (3) Cat Ba Island (1) Chongqing (2) Covid (6) Cu Chi alagutak (1) Dali (1) Del-Korea (4) Dengfeng (5) epiteszet (19) Expo terulete (1) fejlodes (3) fesztivalok (3) Fulop-szigetek (5) gasztronomia (23) Golden Bridge (1) gondolatok (15) Guilin (4) Guoliang (1) gyumolcsok (1) Hainan (1) Haiphong (1) Hangzhou (1) Hangzhou Bay (1) Hanoi (1) Harbin (3) hatosagok (1) Ha Giang (1) Henan (11) hetkoznapok (19) hirek (8) Hoi An (2) Hong Kong (1) Hong Kong es Makao (1) Ho Chi Minh (Saigon) (1) Hudec (3) India (1) ismerkedes (5) Kambodzsa (1) Kashgar (1) kertek (3) kiallitas (5) kinai modra (43) kinai szokasok (4) kinai ujev (1) kirandulas (40) kolbasztoltes (3) kolostorok (5) korhaz (3) kornyezetvedelem (4) kultura (31) Kunming (1) lakas (2) lakasunk es kornyeke (5) legszennyezettseg (1) Lhasza (1) Lhásza (4) Lijiang (1) Longmen-barlangok (1) Luoyang (2) Makaó (1) Malajzia (8) Mekong-delta (1) Mui Ne (1) muveszet (21) muzeumok (13) Nanping (1) Nemzeti Park (1) Nha Trang (1) parkok (10) Peking (6) piac (10) Qingdao (1) Shanghairol (26) Shanghai Botanical Garden (1) Shangri-La (1) Shaxi (1) Shenzhen (1) Suzhou es Tongli (1) Szingapur (1) szorakozas (10) szosszenetek (1) Taiwan (1) templomok (8) termeszet (4) Thaifold (6) Tibet (13) tortenelem (19) Uj-Zeland (14) ujgurok (1) ujsaghirek (11) unnep (13) utazas (101) varosnezes (28) vasarlas (6) Vietnam (21) vizivaros (4) White Horse Temple (1) Xian (2) Xidang (1) Xinjiang (13) Yuanyeng (1) Yubeng (1) Yunnan (7) Yuntai Geopark (1) zene (1) Zhangjiajie (2) Zhujiajiao (1) zoldsegek (1) Címkefelhő

2012.08.09. 06:36 Vadrozsa

Meglegyintett a Haikui tájfun

Hello, udv. Mindenkinek!

Megjottunk az egy hetes turankrol, kicsit elfaradtam, de igyekszem osszekapni magam es megirni a beszamolot. Elso allomas Peking volt, utana Zhangjiajie-ba repultunk az "Avatar hegyeket" megnezni, kesobb Hong Kong es Makao kovetkezett.

Mielott elkezdem megemlitenem, hogy tegnap elkapott bennunket a Haikui tajfun széle. (Tropical Storm Haikui)
Napok ota jonnek a figyelmeztetesek, persze mi, akik sosem lattunk tajfunt kozelrol, nem vettuk komolyan.
A konzulatus is kuldott figyelmezteto levelet:

Tisztelt Honfitársaink!

 

Tekintettel a tájfun okozta rendkívüli helyzetre az alábbi tájékoztatást adjuk:

 

A Főkonzulátus információi szerint a vihar a mai napon (2012. augusztus 8.) a legerősebb, az azt követő napokon távolodik, azonban továbbra is erős szélre és esőzésre kell számítani, egészen szombatig. A kínai hatóságok munkaszünet elrendelését javasolják a munkáltatók részére, a közparkokat bezárták, a külső építkezéseket beszüntették, megtiltották a szabadtéri szabadidős foglalkozásokat, és felfüggesztették a nyári iskolákat.

 

Kérjük, hogy fentiek tekintetbe vételével különös figyelemmel járjanak el, amennyiben nem feltétlenül szükséges, ne mozduljanak ki otthonról, az épületekből.

.....stb.....stb.

Kedden csak a szel fujdogalt, meg talan par esocsepp is lehullott, de nem tulajdonitottam neki nagy jelentoseget. Aztan szerda reggelre megerosodott a szel: 70 km/h, es rendesen elkezdett omleni az eso. Az emberek eltuntek az utcarol, a hajok is a folyorol...:(

Netrol tajekozodva megtudtam, hogy mar kora reggel a negyfokozatu veszjelzo skalan a legmagasabbat leptettek ervenybe, egyes metrovonalakon leallitottak a kozlekedest, vagy lassitottak a menetsebesseget; felfuggesztettek legi jaratok, kompok es szuperexpressz vonatok inditasat, egy hidat lezartak. A helyi turisztikai hivatal lemondta a buszos varosnezo kirandulasokat. A lakossagot arra hivtak fel, hogy lehetoleg maradjanak otthon, az ablakokbol a balkonokrol a novenyeket vigyek a lakasba. Shanghaiban  374 ezer embert koltoztettek biztonsagosabb helyre.

Ezen a kepen lathato a tajfun kiterjedese, bennunket, mint mondtam, csak a széle erint:

tajfun_2012.08.08.png

A Haiku tajfun hajnali 3:20-kor a Xiangshan megyei Hepu kozsegnel ert szarazfoldet, a kozep-zhejiangi Sanmenwan obolnel. A megfigyeloallomas szerint a tajfun maximalis szelsebessege 150 km/h.

-Hat akkor illene komolyabban venni a vihart - gondoltam magamban. De nincs itthon kenyer, meg zoldseg, fozni szerettem volna...

Le kell mennem, nincs mese. Felvettem az esokabatom, gumicsizmam nincs, de gumipapucs is megteszi:) Elsore mellbevagott egy szemtelenebb szellokes, de aztan elveztem a friss levegot, az arcomra csorgo esot. Igaz a kanyarokban erosen tartanom kellett magam, hogy ne valtsak futolepesre, es a kijaratnal hatszelet kapva majdnem felkenodtem a keritesre, de sikeresen tuleltem.

Bevasaroltam, aztan hazafele tartva, a hulye kis helyieken nevettem, akik meg ebben a szelben is ernyovel probaltak kozlekedni. Kitekerte, kiforditotta a szel, de ok makacsul kapaszkodtak bele. Abba nem gondoltak bele, hogy ha a szel belekap a nagyobb feluletbe, vagy az ernyo ala, a 40 kilojukkal, akar arrebb is rakhatja oket par meterrel, vagy egy autohoz (auto ele) csaphatja oket. Kis butak:)

A lakasban leraktam a szatyrom, elvettem a fenykepezogepet es irany vissza a parkba. Sajnos a kepek nem adjak vissza az igazi esofuggonyt, a szellokeseket, a mennydorgest...:( Csak a vihar pusztitasat tudtam dokumentalni, ket szep fat is kitekert gyokerestol, itt a haz elott, a tobbit meghajlitotta, agait leszaggatta:

DSC_0031.JPG

DSC_0027_3.JPG

DSC_0040_1.JPG

DSC_0037_2.JPG

Csinaltam egy rovid videot is, jelzem nem azert mozog a kep, mert reszeg vagyok:) Egyszeruen, nem tudtam mozdulatlan maradni a szel folyamatosan lokdosott hatulrol, aztan csak nagy nehezen tudtam szembefordulni vele, akkor meg a lencset is beteritette a viz:

Azott verebkent a liftben:

DSC_0041.JPG

A biztonsagos lakas falai kozul meg fenykepeztem kifele, itt mar jol lathato az esofuggony. A parkban mar all a viz, az epitkezesen is hatalmas viztocsak fenylenek es az uttesten a kocsik kereke eltunik a viz alatt:

DSC_0046_2.JPG

Na de hol van a folyo?:(

DSC_0045_2.JPG

Del es este hat koze saccoltak az igazi tombolast, ezt elo adasban neztem vegig az ablakbol. Erdekes, hogy a homerseklet nem csokkent, 28 fok es 94% paratartalom, legkondit be kellett kapcsolnom.

Kozben fozocskeztem, csinaltam egy fincsi kekszroladot es megsutottem eletem elso kenyeret. Nem dicsekveskeppen, de nagyon finom lett. Tomor es joizu, nem kell megenni a felet (mint a boltinak), hogy az ember jollakjon.
Mar regota keszulok sutni, mert az itteni kenyerfelhozatal siralmas es draga, most vegre kaptam megfelelo tepsit a rokonoktol (mert itt nem talaltam), Petiek segitsegevel kinyomoztam a kenyersuteshez alkalmas kinai feherlisztet, meg otthonrol hoztam búzasikért es szaritott elesztot, tehat minden adott volt.

Megorokitettem:

DSC_0049_2.JPG

Estefele mar erezhetoen csokkent a szel ereje, ki tudtam nyitni az ablakokat. Ejszaka teljesen elult a vihar, derus reggelre ebredtunk, ujra 32 fok van, 75% paratartalom, a szel alig 31-32 km/h erossegu. A kerteszek mar lent szorgoskodnak a parkban, igyekeznek helyrehozni a karokat.

Amugy, Guczo kint volt a varosban tegnap, kicsit katasztrofaturistaskodott, es ma elkuldte a kepeket, itt tudjatok megnezni:

Kimegyek a varosba, talalkozom egyik baratnommel, kozben megnezem a folyo vizallasat es a varos allapotat.

............

............

Megjottem, kozben csinaltam meg par kepet a parkban, jo hir, hogy egy emelodaru segitsegevel felallitottak  a fakat es visszaultettek, remelem meg is fogannak.

SSA43519.JPG
Mindenhol letort faagak, kidolt tablak, kicsavart fak:


SSA43521.JPG

SSA43522.JPG

A Huangpu vizallasa is eleg magas, a Bundon az also lepcsok le vannak zarva:

SSA43525.JPG

SSA43532.JPG

Szoval ennyi lenne a tudositas a tropusi viharrol, mostanra mar teljesen visszaallt a rend a varosban, a szel lecsendesedett, eso nem esik, viharfelhok elvonultak:)

Ugy nez ki megsem irok beszamolot a napokban, vasarnap elutazom egy idore, ha megjottem, igerem bepotolok mindent:)
Pa es puszi:)

 

Szólj hozzá!

Címkék: utazas hetkoznapok Peking


Booking.com

A bejegyzés trackback címe:

https://shanghaibanelni.blog.hu/api/trackback/id/tr794702937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása