Shanghai Napló

Az élet ajándékaként egy ideig Shanghai a lakóhelyünk, itteni életvitelünket, tapasztalatainkat, élményeinket szeretném megosztani elsősorban családainkkal, barátainkkal, illetve hasznos útleírásokat, tippeket adni az utazóknak.

Szállások világszerte

Ha itt kattintasz az AGODA-ra vagy a BOOKING.COM-ra, olcson tudsz szallast foglalni es a blogot is tamogatod.

Accomodations

Booking.com

Autó bérlés!

Légszennyezettség

Időjárás

booked.net

Friss topikok

  • Vadrozsa: @_Toto_: Koszonom! Ez is jo mondas, tetszik :) Most is itt vagyok, eszaknyugati allamokban csavar... (2024.02.16. 17:20) India
  • gigabursch: Nagyon klassz lett, köszönöm! Ha van még, ne tartsd vissza! (2023.12.19. 16:27) Urumqi
  • Vadrozsa: En koszonom, hogy olvasod es ertekeled! :) (2023.10.03. 10:13) Turpan
  • gigabursch: Szép lehetett (2023.10.03. 01:59) Tianchi, avagy a Mennyei tó (Heavenly Lake)
  • gigabursch: Köszönöm, tetszik ez a sorozat! (2023.09.27. 00:55) Tashkurgan

Címkék

allatvilag (2) Brunei (1) bucsu (3) Cat Ba Island (1) Chongqing (2) Covid (6) Cu Chi alagutak (1) Dali (1) Del-Korea (4) Dengfeng (5) epiteszet (19) Expo terulete (1) fejlodes (3) fesztivalok (3) Fulop-szigetek (5) gasztronomia (23) Golden Bridge (1) gondolatok (15) Guilin (4) Guoliang (1) gyumolcsok (1) Hainan (1) Haiphong (1) Hangzhou (1) Hangzhou Bay (1) Hanoi (1) Harbin (3) hatosagok (1) Ha Giang (1) Henan (11) hetkoznapok (19) hirek (8) Hoi An (2) Hong Kong (1) Hong Kong es Makao (1) Ho Chi Minh (Saigon) (1) Hudec (3) India (1) ismerkedes (5) Kambodzsa (1) Kashgar (1) kertek (3) kiallitas (5) kinai modra (43) kinai szokasok (4) kinai ujev (1) kirandulas (40) kolbasztoltes (3) kolostorok (5) korhaz (3) kornyezetvedelem (4) kultura (31) Kunming (1) lakas (2) lakasunk es kornyeke (5) legszennyezettseg (1) Lhasza (1) Lhásza (4) Lijiang (1) Longmen-barlangok (1) Luoyang (2) Makaó (1) Malajzia (8) Mekong-delta (1) Mui Ne (1) muveszet (21) muzeumok (13) Nanping (1) Nemzeti Park (1) Nha Trang (1) parkok (10) Peking (6) piac (10) Qingdao (1) Shanghairol (26) Shanghai Botanical Garden (1) Shangri-La (1) Shaxi (1) Shenzhen (1) Suzhou es Tongli (1) Szingapur (1) szorakozas (10) szosszenetek (1) Taiwan (1) templomok (8) termeszet (4) Thaifold (6) Tibet (13) tortenelem (19) Uj-Zeland (14) ujgurok (1) ujsaghirek (11) unnep (13) utazas (101) varosnezes (28) vasarlas (6) Vietnam (21) vizivaros (4) White Horse Temple (1) Xian (2) Xidang (1) Xinjiang (13) Yuanyeng (1) Yubeng (1) Yunnan (7) Yuntai Geopark (1) zene (1) Zhangjiajie (2) Zhujiajiao (1) zoldsegek (1) Címkefelhő

2012.09.06. 12:00 Vadrozsa

Zhangjiajie - Changsha - Hong Kong - utazas

Masnap 10-kor volt vonatunk Changsha fele, a sofor 8-ra jott ertunk. Azert kellett odavonatoznunk, mert innen nem volt kozvetlen repulojarat Hong-Kongba, mi pedig este mar ott szeretnenk lenni.

Shuire kijott elbucsuzni es megkerdezni mindennel elegedettek voltunk-e. Mondtam igen, batran fogom ajanlani masoknak is a szolgaltatasait. Akkor meg nem tudtam, hogy nem elso osztalyra vette a jegyeket, a kis piszok:) Megtalaltuk a vonatunkat, felszalltunk, elhelyezkedtunk a 30-40 szemelyes vagonban es megkezdodott az 5 oras zotykolodes, izzadas, kenyelmetlenul ules, egy rakas kinaival osszezarva.

HPIM2793.JPG

A mennyezeten levo koszos ventilatorok probaltak egy kis szellot kelteni, sikertelenul.

Szemben velunk egy aranyos kinai hazaspar ult, a papa folyamatosan mosolyogott, aztan egyszer megszolitott. Termeszetesen kinaiul probalt velem tarsalogni, most sajnaltam igazan, hogy nem beszelem a nyelvet. Jolnevelten valaszolgattam neki magyarul. Elmondtam, hogy voltunk a hegyekben, amikor az ismeros Tianmenshan es Tianzishan neveket hallotta, felcsillant a szeme es surun bologatott, aztan gyorsan tolmacsolta a mamanak. Mondtam, hogy Shanghaiban elunk a ferjemmel, ugy tunt azt is ertette, mert ujsagolta rogton elete parjanak. Meg sok mindent mondott, meg kerdezett, semmit nem ertettem, jobban mondva ugy ereztem ertem, legalabbis sejtem mirol beszel,...en is tovabb fontam beszelgetesunk fonalat, meseltem neki....eskuszom olyan volt mintha ezer eve ismernenk egymast es mar nem szuksegesek a kimondott szavak egymas megertesere.

HPIM2791.JPG

HPIM2795.JPG

Megkinaltuk ragcsalnivaloval, o mindig kedvesen elutasitotta. Egyszer csak ragyujtott, ott az ulesen.
- De hat papa! -mondtam neki felhaborodva, ez egy nemdohanyzo vagon, es pont itt az orrom alatt fustolsz???
Lattam elszegyellte magat, mosolyogva kidugta a kezet az ablakon es finoman "kiejtette" a cigit.
-Na azert, latom ertjuk egymast:)

Kesobb hatramentem egy 4. osztalyu vagonba, ott tobb hely volt, kenyelmesen el tudtam nyulni az ulesen es olvastam. Ildi mondta, hogy a papa, nem ertette hova mentem, miert mentem el, mikor jovok vissza? Kerdezgette oket folyamtosan hol vagyok. Aranyos:)

3 korul ertunk Changshaba, az allomasrol kivergodve maris taxit kerestunk, hogy a repterre vigyen. Fel 7 kor indul a gep, 5-re legalabb kint szeretnek lenni, ez a masfel ora mar ugysem lenne eleg varosnezesre, plane igy borondokkel.
Changsha,  majd 12.000 negyzetkilometerevel es 7 millio lakosaval Hunan tartomany fovarosa. Fontos kereskedelmi varos volt mar a Qin dinasztia idejen (221-207 BC). Napjainkban inkabb arrol hires, hogy a szomszedos Shaoshan nevu falucskaban szuletett Mao Ce-tung, itt vegezte a tanitokepzot.

Bealltunk a taxis drosztra, de olyan hosszu volt a sor, meg fel ora mulva sem volt arra remeny, hogy valaha kocsiba ulunk. Kimentem hat az utra leinteni egyet, de bizony egy sem allt meg. Akik megalltak azok magantaxisok, fuvarozok voltak, mind elvittek volna, szep kis osszegert. Mondtam, en ragaszkodom az allami taxihoz, taxioraval, szamlaval, ahogy kell.
- Akkor alljak vissza a sorba, mert itt az utcan nem fog megallni egy sem. Es tenyleg, mar majd leszakadt a karom az integetestol, elfogyott az osszes edes (mu)mosolyom,...... eredmeny nelkul. Visszakullogtam a drosztra, a sor azota sem mozdult. Ott volt az a fazon, aki elsonek leszolitott, elkezdtem vele alkudozni. Hatarozottan allitottam, hogy tudom mekkora tavolsagra van a repter, nem merjen 50-nel tobbet kerni. (Neten lattam, hogy kb. 100 Rmb a repter-belvaros szakasz). 200-rol kezdtuk az alkudozast, lenyomtam 120-ig nagy nehezen, ugy, hogy 200-rol ad szamlat. Ok. mehetunk.

A Changshai  Huanghua repteren minden rendben ment, azt leszamitva, hogy egy oras kesessel indult a gep. Jo kesore fogunk Hong-Kongba erni, Edesem mar ott var, alig varom, hogy lassam:)

Landolas utan kerestem az A21-es jelzesu buszt, elvileg a repjegyben benne van a buszjegy is ami a belvarosba visz, de sehol nem talaltam es a kinyomtatott foglalasomon sem volt ez egyertelmuen feltuntetve, igy senki nem tudott segiteni. Vegul masik busszal mentunk, 2 ora kesessel ertunk a szallodank ele, Jeno azota vart rank a sarkon. Kis draga, egybol a nyakaba ugrottam:)

A hongkongi szallodakrol tudni kell, hogy nagyon dragak es nagyon picik. Itt mar nincs 150 RMB-s ar/ejszaka, a hostelek is 800 RMB-nel kezdodnek. Szerencsem volt, amikor foglaltam, utolso 2 szobat akciosan elvittem, 550-ert darabjat. A Reliance Inn bent volt a forgalmas Nathan Roadon, Kowloonban. Igazi nyuzsi volt korulotte, legalabb szaz kis arab vagy torok bolt, mosolygos tulajdonosaikkal.

A szobak tenyleg picik voltak, ha kinyitottuk a borondoket, akkor mar nem volt hely mozogni, a zuhanyzofulkebol egyenesen az agyba kellett ugrani:)
Kimentunk penzt valtani, itt ugyanis hongkongi dollar a hivatalos fizetoeszkoz. Aznapi arfolyam: 1 RMB = 1.3 $

DSC_0163.JPG

Valtas utan kicsit korbejartuk a kornyeket. Azt lattam rogton, hogy Hong Kong Kinahoz tartozik, ugyan, de megsem Kina:) Teljesen mas mar az utca levegoje is. Tisztasag van, nem kiabalnak, nem kopkodnek az utcan, nem nyomakodnak fel- es leszallaskor.

DSC_0869.JPG

DSC_0884.JPG

DSC_0832.JPG

Az utcakat mindenhol rengeteg reklam es plakat boritja, sok helyen orias kivetiton az aktualis divatbemutatok mennek. Igaz, olyan utcaban vagyunk ahol csak vilagmarkak kepviseltetik magukat. Az alabbi kepeken az oriaskep, nem plakat, hanem divatbemutatot vetitenek:

DSC_0480.JPG

DSC_0491.JPG

Muveszkep a jardarol:)

DSC_0483.JPG

A Kinaban oly kedvelt marka,

tumblr_m5rkwkz0lu1roll6uo1_1280.jpg        igen dizajnos kirakattal csalogatta vevoit:

DSC_0486_1.JPG

Setaltunk egyet a tengerparton, sajnos a diszkivilagitast mar itt is lekapcsoltak:

DSC_0440.JPG

DSC_0472_1.JPG

Mara ennyi, holnap kulon bejegyzesbe kovetkezik a 2 nap Hong Kongban es Makaon.

Szólj hozzá!

Címkék: utazas


A bejegyzés trackback címe:

https://shanghaibanelni.blog.hu/api/trackback/id/tr514758216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása