Mar lassan egy eve, hogy az automuzeumtol par metromegallora lakunk es meg nem latogattuk meg. Ezt a hianyossagot potolni kellett ezert marcius 8-an, a Nok Napja alkalmabol, a fiuk (Peti es Jeno) elvittek bennunket autocsodakat latni.
Baratainkat ismeritek, mar sokszor kirandultunk veluk: Peti, Andi, Barni mano meg Ricsi mano:)
Mint mondtam, a muzeum itt van a 11-es metrovonalon, Anting varosreszben, ami "Beke pavilon"-t jelent.
Nevevel ellentetben, nem viragzo kertek, vizililiomos tavak, csorgedezo patakok, szines pillangok es bekegalambok hazaja, hanem ez a kinai autoipar egyik kozpontja.
Itt talalhato a SAIC Motor (Shanghai Automotive Industry Corporation), Kina egyik nagy, allami kezben levo autogyarto cege, a kinai-nemet tulajdonban levo Volkswagen gyar, a Forma 1-es versenypalya, az automuzeum...stb.
A Shanghai Auto Museum weboldala:
http://www.shautocity.com/english/jcbl.htm
Az extravagans uvegepulet belul is modern, tiszta. A belepo felnotteknek 60, gyerekeknek 30 yuan. Kialakitasa hasonlo a Stuttgarti automuzeumehoz, csigalepcsoszeruen lehet fel-es le setalni egyik emeletrol a masikra, kozben kenyelmesen szemugyre venni a kiallitott autokat.
11.700 m2-en, kozel 70 darab kocsi, 22 kulonbozo marka, tortenelem, technologia, ...
Ejjjhhaa, ez nem semmi. Na lassuk kozelebbrol!
Rogton az elejen nehany csillogo-villogo old timer.
Heine Velox V-12 , 1921
A hires amerikai Heine ceg nemcsak jo minosegu hangszereket, hanem a Rolls-Royce-nal is dragabb autot gyartott:
Amerikai luxusauto 1941-bol: Buick Super 56-s Coupe
Szinten USA, 1948 - Cadillac Fleetwood 60 Special
USA,1955 - Cadillac Eldorado
USA, 1956 - Lincoln Continental Mark II
USA, 1957 - 6 szemelyes, csillogo halvanyrozsaszin Cadillac
USA, 1959 - a Pontiac marka legdragabb modellje: Pontiac Bonneville
USA, 1958 - a legfelszereltebb luxusauto a Buick-ok soraban 1946-58 kozott: Buick Special Convertible
USA, 1965 - Chevrolet El Camino
Kina, 1974 - Hongqi CA770
Hmmmm..., melyiket valasszam?
Nemetorszag, 1886 - a vilag elso negykerek meghajtasos kocsija
USA, 1904 - Oldsmobile "Curved Dash", az elso postaskocsi, es az elso amibol sorozatgyartas keszult. Erdemes megfigyelni a lampakat, a hosszu sebessegvaltot es a pedalokat.
USA, 1914 - Ford model T
Ahogy felfele haladtunk egyre fiatalabb kocsikkal talalkoztunk. Japan Toyota Corolla 1969-bol es a nemet BMW 320i 1995-bol.
A vilagszerte ismert olasz Ferrari Testa Rossa, melynek maximalis sebessege 290 km/h.
Nemetorszag, 1968 - Porsche 911 Coupe
USA, 1955 - Ford Thunderbird, luxus sportkocsi abban az idoben.
Nagy Britannia, 1935 - Rolls Royce Phantom II, felso kategorias luxuskocsi
USA, 1934 - Packard Super Eight
Olaszorszag, 1958 - Fiat 500
Nemetorszag, 1996 - Volkswagen Lupo 3L TDI
Nemetorszag, 1991 - BMW 850i
USA, 1906 - Cadillac Model M Tulip
Nemetorszag, 1960 - BMW Isetta 300
USA, 1970 - Dodge Challenger es Pontiac GTO Ram Air III Judge
USA, 1950 - Ford Club Coupe
Nemetorszag, 1964 Porsche 356C es 1965 Opel Rekord
Olasz versenyauto, 1948: Monoposto EBS
Nehany koncept auto:
Az olasz Fabrizio Giugiaro terve alapjan, 1988-ban keszult Aztec Roadster
Szinten olasz elektromos auto 2011-bol: ICONA Fuselage Concept
A szorakoztato es interaktiv reszlegen egy auto robbantott nezetenek segitsegevel lehetett tanulmanyozni a kulonbozo reszeit:
Az erdeklodok kozelrol megfigyelhettek az ajtok belso reszeit: a lemezegysegeket es szerelt alkatreszeket, valamint a sebesegvaltot, fotengelyt, kapcsolotarcsakat...
A pasik es a gyerekek mindezt roppant elveztek, meg a kormanyzast is gyakoroltak egyutt:
A tortenelmi reszen megemlitik az elso autotulajdonost Shanghaiban, aki magyar szarmazasu volt.1901-ben, az altala vasarolt kocsik igazi feltunest keltettek a varosban.
Akkor meg nagyon kevesen engedtek meg maguknak, hogy autot vasaroljanak, viszont a fotografusnal beleulhettek es fenykepeszkedhettek:)
A varosban alig lehetett gepkocsikat latni, az 1907-ben, acelbol ujra epitett "Garden Bridge" nevu hidon mar batran atkelhettek. Ott mar villamos is kozlekedett.
Kozlekedesi jelek 1930-as evekbol.
Es vegul az uzemanyag arak valtozasarol egy igen latvanyos kijelzon, 1955-tol szinte napjainkig, legfelul a nemzetkozi nyersolaj gallononkenti ara, alatta az USA, kovetkezo Nagy Britannia, legalul Kina.
Kb. 3 oran keresztul bolyongtunk a muzeumban, kelloen elfaradtunk es megeheztunk. Mivel kozel voltunk Nanxianghoz, ugy dontottunk elmegyunk toltott gombocot, xiaolongbaot enni, mert ugye ennek itt van az oshazaja. Erikaek is csatlakoztak hozzank.
Az utcan gozologtek a bambuszkosarakban parolodo gombocok:
Bent a konyhan szorgos kezek toltottek az apro batyukat:
Rendeltunk leveseket es tobb fele gombocot, hogy senki ne maradjon ehen.
Kellemesen elpilledtunk ebed utan, viszont ekkor pattant ki az agyunkbol, hogy menjunk el a halpiacra. Az ottani kalandokat megirtam az elozo bejegyzesben:
http://shanghaibanelni.blog.hu/2014/04/07/halpiac_848
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.