Shanghai Napló

Az élet ajándékaként egy ideig Shanghai a lakóhelyünk, itteni életvitelünket, tapasztalatainkat, élményeinket szeretném megosztani elsősorban családainkkal, barátainkkal, illetve hasznos útleírásokat, tippeket adni az utazóknak.

Szállások világszerte

Ha itt kattintasz az AGODA-ra vagy a BOOKING.COM-ra, olcson tudsz szallast foglalni es a blogot is tamogatod.

Accomodations

Booking.com

Autó bérlés!

Légszennyezettség

Időjárás

booked.net

Friss topikok

  • gigabursch: Szép hely. (2024.08.11. 20:36) Mamallapuram
  • Brendel Mátyás: A Carla barlangokban is voltam. Én nem néztem meg rendesen előre, hogy mik ezek, mire várhatok, úg... (2024.06.30. 08:10) Lonavala
  • Brendel Mátyás: @Vadrozsa: ez "régen" volt, egész pontosan covid előtt pár héttel. szóval 2020 februárjában. Ana... (2024.06.30. 08:10) Kolukkumalai teabirtok
  • Brendel Mátyás: @Vadrozsa: "annal sokkal szebbek az Ellora es Ajanta barlangok." ez igaz (2024.06.30. 08:09) Mumbai
  • Brendel Mátyás: itt is voltam. Ajantánál az a trükkös, hogy ha száraz évszakban mész, akkor nem látod a vízeséseke... (2024.06.30. 08:09) Ellora barlangok

Címkék

allatvilag (6) Brunei (1) bucsu (3) Cat Ba Island (1) Chongqing (2) Covid (6) Cu Chi alagutak (1) Dali (1) Del-Korea (4) Dengfeng (5) epiteszet (31) Expo terulete (1) fejlodes (3) fesztivalok (3) Fulop-szigetek (5) gasztronomia (26) Goa (2) Golden Bridge (1) gondolatok (15) Guilin (4) Guoliang (1) gyumolcsok (1) Hainan (1) Haiphong (1) Hangzhou (1) Hangzhou Bay (1) Hanoi (1) Harbin (3) hatosagok (1) Ha Giang (1) Henan (11) hetkoznapok (19) hirek (8) Hoi An (2) Hong Kong (1) Hong Kong es Makao (1) Ho Chi Minh (Saigon) (1) Hudec (3) India (30) ismerkedes (5) Kambodzsa (1) Kashgar (1) Kerala (7) kertek (3) kiallitas (5) kinai modra (43) kinai szokasok (4) kinai ujev (1) kirandulas (41) kolbasztoltes (3) kolostorok (5) korhaz (3) kornyezetvedelem (4) kultura (40) Kunming (1) lakas (2) lakasunk es kornyeke (5) legszennyezettseg (1) Lhasza (1) Lhásza (4) Lijiang (1) Longmen-barlangok (1) Luoyang (2) Makaó (1) Malajzia (8) Mekong-delta (1) Mui Ne (1) Mumbai (3) muveszet (30) muzeumok (13) Nanping (1) Nemzeti Park (2) Nha Trang (1) parkok (10) Peking (6) piac (10) Pune (1) Qingdao (1) Shanghairol (26) Shanghai Botanical Garden (1) Shangri-La (1) Shaxi (1) Shenzhen (1) Suzhou es Tongli (1) Szingapur (1) szorakozas (10) szosszenetek (1) Taiwan (1) Tamil Nadu (11) templomok (16) termeszet (17) Thaifold (6) Tibet (13) tortenelem (27) Uj-Zeland (14) ujgurok (1) ujsaghirek (11) unnep (13) utazas (101) varosnezes (30) vasarlas (6) Vietnam (21) vizivaros (4) White Horse Temple (1) Xian (2) Xidang (1) Xinjiang (13) Yuanyeng (1) Yubeng (1) Yunnan (7) Yuntai Geopark (1) zene (1) Zhangjiajie (2) Zhujiajiao (1) zoldsegek (1) Címkefelhő

2024.09.09. 19:10 Vadrozsa

Nilgiri Mountain Railway

"India Mountain Railways" néven, három vasút szerepel az UNESCO Világörökségek listáján: a Darjeeling Himalayan Railway, a Nilgiri Mountain Railway és a Kalka-Shimla Railway.

Ha már ott voltam a Nilgiri hegyekben, úgy döntöttem kipróbálom a kisvasutat.
Az 1 méteres nyomtávú vonatot, a helyiek csak „játékvonatnak” hívják.
A britek építették 1908-ban és mai napig gőzmozdonyokat használnak Coonoor állomásig, ott dízelre cserélik. A meredek lejtők megmászásához fogaskerekes rendszer segíti.

A vonat Mettupalayamból indul és Ootyban érkezik, Kallar, Adderly, Hillgrove, Coonoor, Wellington, Lovingdale állomásokat érintve.
A 46 km-es távolságot 4 óra 50 perc alatt teszi meg, miközben 16 alagúton, 250 hídon és 209 kanyaron halad keresztül. (visszafelé, vagyis lefelé ugyanez a távolság mindössze 3 óra 30 perc.)

Reggel 7.10-kor indul az állomásról, de nekünk azt mondták, jobb ha 5 körül már kimegyünk sorba állni, hogy biztosan felférjünk és jó helyünk legyen az ablaknál. Szerencse hogy megfogadtuk, mert hosszú sor kígyózott a vonatnál, a jegyeket viszont csak később, 6 óra után lehetett megvenni. Három osztály közül választhattunk: az első osztályon 16 ülőhely, mind eladva, második osztály 214 ülőhellyel, erre tudtunk jegyet venni.

Bepréseltük magunkat a szűk kis ülésekre, a helyiek nagy bőröndökkel érkeztek, olyan zsúfolva voltunk, hogy egy tűt nem lehetett volna leejteni.
Hangos és vidám társaság vett körül, az alagutakban sikítottak, a szép tájak láttán kurjongattak :)
Miután áthaladtunk a Bhavani folyón, a vonat lassan felfelé kúszott a dombokon, a távolban a buja növényzettel borított hegyek lenyűgöző hátteret alkottak.
Véleményem szerint a Mettupalayam és Coonoor közötti útvonal festőibb volt, mint Coonoor és Ooty között.

Az állomásokon kb.15-20 percet töltöttünk, kicsit kinyújtóztattuk a lábainkat, lehetett rágcsálnivalót/ebédet vásárolni, mellékhelyiségbe menni, fényképezkedni…stb.

Ootyban nem időztünk sokat, megnéztünk egy vízgyűjtő gátat és egy templomot.

 

Szólj hozzá!

Címkék: termeszet India Tamil Nadu


A bejegyzés trackback címe:

https://shanghaibanelni.blog.hu/api/trackback/id/tr818488039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása