Amikor 2011-ben kikoltoztunk Shanghaiba, elemi erovel hatott rank a rengeteg ujdonsag: a csillogo metropolisz sokszinusege, a kinai tortenelem es kultura erdekessegei, a hetkoznapi emberek elete, gondolkodasa…
Azt terveztuk 3 evig maradunk, aztan ebbol 4 lett es mivel a szerelem az azsiai kontinens irant nem halvanyult, ugy dontottunk maradunk meg.
4 ev utan, 2015 vegen elhagytuk Kinat es uj allomashelyunkre koltoztunk, Japanba.
Ottani eletunket a yokohamabanelni.blog.hu oldalon dokumentaltam.
Yokohama utan egy ev Vietnam kovetkezett, de ott nem ereztuk jol magunkat, igy 2019-ben visszakoltoztunk Kinaba, de nem Shanghaiba, hanem videkre.
Annak idejen nem gondoltam, hogy ilyen sokaig idozunk majd Azsiaban igy a blogom neve Shanghaira utal. Ettol fuggetlenul, tovabbra is itt folytatom a kinai eletunk es tapasztalataink megirasat. Nem lakunk messze Shanghaitol, alig 2 oranyi autoutra delre, igy akar minden hetvegen felugorhatunk.
Uj lakohelyunk: Hangzhou Bay New Zone (HBNZ) - Century City, Cixi varosatol 20 km-re, Ningbotol pedig 60-ra vagyunk, Zhejiang tartomanyban.
Ez a fura nevu varoska ugy szuletett, hogy Ningbo kormanya 2001-ben elhatarozta, hogy felfejleszt egy ujabb teruletet a kornyeken. A strategia az volt, hogy kozel legyen a Jangce-folyo deli deltajanak gazdasagi ovezetehez, Shanghaihoz, Kina penzugyi kozpontjahoz, valamint Suzhou es Hangzhou gyaraihoz is.
A tervet tett kovette, es hamarosan hazak es utak nottek ki az obol mocsaras partjan. Ma az uj ovezet (HBNZ) szarazfoldi resze 353 km², tengeri terulete pedig 350 km² (Hangzhouwan National Wetland Park).
Hatalmas ipari parkok letesultek, neves cegek es befektetok telepultek ide (Volkswagen, Bosch, Visteon, Geely Automobile, Unilever…stb.), szallodak, bevasarlo- es szorakoztato kozpontok, korhaz, iskolak, ovodak, kisboltok es kulonfele szolgaltato egysegek letesultek.
Lakosainak szama mara kozelit a 200.000 fohoz, mindannyian 33 emeletes hazakban laknak es a kornyekbeli nagy gyarakban, irodakban, boltokban vagy helyi kiskereskedesekben dolgoznak.
A lakonegyek kozotti uzletsorok ugyanolyan koszosak, mint barhol mashol Kinaban.
Nem tartanak rendet a boltjaik korul, az utcan is siman eldobjak a szemetet, majd feltakaritjak az utcaseprok. Sok videki, kulturalatlan ember koltozott ide, es egyebkent is a kinai altalaban nem igenyes a kornyezetere es a minosegre.
A csomopontot a Hangzhou-obol hid szolgalja ki, amely 2008-ban nyilt meg es a korabbi Shanghai - Ningbo 4 oras utat, 2.5-re csokkentette. Eszakon osszekoti Zhenjiadai, Haiyan, Jiaxing varosokat, a deli reszen, Zhejiang tartomanyban levo Shuiluwan, Cixi es Ningbo varosokkal.
Az 1,7 milliard dollarbol elkeszult "S" alaku hid, a vilag leghosszabb tengervizen ativelo hidja lett: 35.673 km hosszu es 14 meter szeles, hat savos autopalyaval mindket iranyba (G15).
A vedokorlat 5 km-enkent piros, narancssarga, sarga, zold, kek, indigo es lila szinu, igy ha ejszaka tavolrol nezzuk a hidat, olyan mint egy tengeren ativelo szivarvany. A hid kozepere, egy repulo sas alaku pihenot alakitottak ki (Hai Tian Yi Zhou), itt 145 meter magas kilato, etterem, szalloda, spa es egyeb szolgaltatasok varjak az utasokat.
A lakasunk kb.160 m2, nappali, ebedlo, konyha+ mosokonyha, 3 haloszoba, 2 furdoszoba. Csili-vili berendezeset Bodi Guszti is megirigyelne: marvany padlo, kristaly csillarok, tukros szekrenyek, csillogo tapeta es diszes fuggonyok. Ilyen az izlese a legtobb kinainak, nem sok valasztasi lehetoseg van, a berelheto lakasok kozott.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.