Shanghai Napló

Az elet ajandekakent egy ideig Shanghai a lakohelyunk, itteni eletvitelunket, napi tapasztalatainkat, elmenyeinket szeretnem megosztani elsosorban csaladainkkal, baratainkkal, ismeroseinkkel.

Szállások világszerte

Ha itt kattintasz az AGODA-ra vagy a BOOKING.COM-ra, olcson tudsz szallast foglalni es a blogot is tamogatod.

Accomodations

By visiting AGODA and BOOKING.COM you can book cheap accommodations and support this blog. Thank you.

Autó bérlés!

Légszennyezettség

Időjárás

Find more about Weather in Shanghai, CI

Friss topikok

  • látjátok feleim szümtükkel: Sajnélatosan csak most leltem ráá erre a szuper írásra.:D Hála érte. (2016.10.25. 06:36) Gyümölcsök
  • Vadrozsa: @kagi86: Kedves Agi! Shanghaiban konnyu tomegkozlekedni, a metrovonalak nagyon atlathatoak es sok... (2016.06.22. 10:45) Közlekedés
  • Vili Doli: Kedvtelésből állatot, házi kedvencet tartani HÜLYESÉG! Csak a haszonállatnak van értelme. A macs... (2015.10.16. 02:09) Házi kedvencek
  • Vadrozsa: @Syssi: Szia, sajnos nem emlekszem az utca nevere, a Weifang Lu- Pucheng Lu sarkan levo Shimao Ri... (2015.07.29. 04:57) Helyi piac
  • Virgonc kalandor: Szia, nagyon tetszik az írásod. És élnék a lehetősséggel ha még mindig él. 06.11 én érünk oda és k... (2015.06.10. 08:16) Gyöngypiac

2014.04.13. 12:56 Vadrozsa

Auto muzeum

Mar lassan egy eve, hogy az automuzeumtol par metromegallora lakunk es meg nem latogattuk meg. Ezt a hianyossagot potolni kellett ezert marcius 8-an, a Nok Napja alkalmabol, a fiuk (Peti es Jeno) elvittek bennunket autocsodakat latni.

Baratainkat ismeritek, mar sokszor kirandultunk veluk: Peti, Andi, Barni mano meg Ricsi mano:)
Mint mondtam, a muzeum itt van a 11-es metrovonalon, Anting varosreszben, ami "Beke pavilon"-t jelent.
Nevevel ellentetben, nem viragzo kertek, vizililiomos tavak, csorgedezo patakok, szines pillangok es bekegalambok hazaja, hanem ez a kinai autoipar egyik kozpontja.
Itt talalhato a SAIC Motor (Shanghai Automotive Industry Corporation), Kina egyik nagy, allami kezben levo autogyarto cege, a kinai-nemet tulajdonban levo Volkswagen gyar, a Forma 1-es versenypalya, az automuzeum...stb.
A Shanghai Auto Museum weboldala:
http://www.shautocity.com/english/jcbl.htm

Az extravagans uvegepulet belul is modern, tiszta. A belepo felnotteknek 60, gyerekeknek 30 yuan. Kialakitasa hasonlo a Stuttgarti automuzeumehoz, csigalepcsoszeruen lehet fel-es le setalni egyik emeletrol a masikra, kozben kenyelmesen szemugyre venni a kiallitott autokat.

QUADROCLAD_1.jpg

DSC_0263_4.JPG

11.700 m2-en, kozel 70 darab kocsi, 22 kulonbozo marka, tortenelem, technologia, ...
Ejjjhhaa, ez nem semmi. Na lassuk kozelebbrol!
Rogton az elejen nehany csillogo-villogo old timer.

Heine Velox V-12 , 1921
A hires amerikai Heine ceg nemcsak jo minosegu hangszereket, hanem a Rolls-Royce-nal is dragabb autot gyartott:

DSC_0006_5.JPG

Amerikai luxusauto 1941-bol: Buick Super 56-s Coupe

DSC_0008_5.JPG

Szinten USA, 1948 - Cadillac Fleetwood 60 Special

DSC_0010_11.JPG

USA,1955 - Cadillac Eldorado

DSC_0013_7.JPG

USA, 1956 - Lincoln Continental Mark II

DSC_0015_9.JPG

USA, 1957 - 6 szemelyes, csillogo halvanyrozsaszin Cadillac

DSC_0017_9.JPG

DSC_0036_8.JPG

USA, 1959 - a Pontiac marka legdragabb modellje: Pontiac Bonneville

DSC_0022_10.JPG

USA, 1958 - a legfelszereltebb luxusauto a Buick-ok soraban 1946-58 kozott: Buick Special Convertible

DSC_0020_6.JPG

DSC_0038_10.JPG

USA, 1965 - Chevrolet El Camino

DSC_0028_12.JPG

Kina, 1974 - Hongqi CA770

DSC_0026_12.JPG

Hmmmm..., melyiket valasszam?

DSC_0046_6.JPG

Nemetorszag, 1886 - a vilag elso negykerek meghajtasos kocsija

DSC_0070_9.JPG

USA, 1904 - Oldsmobile "Curved Dash", az elso postaskocsi, es az elso amibol sorozatgyartas keszult. Erdemes megfigyelni a lampakat, a hosszu sebessegvaltot es a pedalokat.

DSC_0077_7.JPG

DSC_0079_9.JPG

DSC_0080_7.JPG

USA, 1914 - Ford model T

DSC_0094_7.JPG

Ahogy felfele haladtunk egyre fiatalabb kocsikkal talalkoztunk. Japan Toyota Corolla 1969-bol es a nemet BMW 320i 1995-bol.

DSC_0102_8.JPG

A vilagszerte ismert olasz Ferrari Testa Rossa, melynek maximalis sebessege 290 km/h.

DSC_0106_5.JPG

Nemetorszag, 1968 - Porsche 911 Coupe

DSC_0110_12.JPG

USA, 1955 - Ford Thunderbird, luxus sportkocsi abban az idoben.

DSC_0112_7.JPG

DSC_0114_5.JPG

Nagy Britannia, 1935 - Rolls Royce Phantom II, felso kategorias luxuskocsi

DSC_0138_8.JPG

USA, 1934 - Packard Super Eight

DSC_0136_6.JPG

Olaszorszag, 1958 - Fiat 500

DSC_0147_4.JPG

Nemetorszag, 1996 - Volkswagen Lupo 3L TDI

DSC_0145_2.JPG

Nemetorszag, 1991 - BMW 850i

DSC_0149_6.JPG

USA, 1906 - Cadillac Model M Tulip

DSC_0158_4.JPG

Nemetorszag, 1960 - BMW Isetta 300

DSC_0179_8.JPG

USA, 1970 - Dodge Challenger es Pontiac GTO Ram Air III Judge

DSC_0199_7.JPG

USA, 1950 - Ford Club Coupe

DSC_0266_4.JPG

Nemetorszag, 1964 Porsche 356C es 1965 Opel Rekord

DSC_0272_4.JPG

DSC_0268_6.JPG

Olasz versenyauto, 1948: Monoposto EBS

DSC_0258_4.JPG

 Nehany koncept auto:
Az olasz Fabrizio Giugiaro terve alapjan, 1988-ban keszult Aztec Roadster

DSC_0214_9.JPG

Szinten olasz elektromos auto 2011-bol: ICONA Fuselage Concept

DSC_0215_5.JPGA szorakoztato es interaktiv reszlegen egy auto robbantott nezetenek segitsegevel lehetett tanulmanyozni a kulonbozo reszeit:

DSC_0204_6.JPGAz erdeklodok kozelrol megfigyelhettek az ajtok belso reszeit: a lemezegysegeket es szerelt alkatreszeket, valamint a sebesegvaltot, fotengelyt, kapcsolotarcsakat...

DSC_0221_3.JPG

DSC_0225_6.JPGA pasik es a gyerekek mindezt roppant elveztek, meg a kormanyzast is gyakoroltak egyutt:

DSC_0223_6.JPG

A tortenelmi reszen megemlitik az elso autotulajdonost Shanghaiban, aki magyar szarmazasu volt.1901-ben, az altala vasarolt kocsik igazi feltunest keltettek a varosban.

DSC_0169_9.JPGAkkor meg nagyon kevesen engedtek meg maguknak, hogy autot vasaroljanak, viszont a fotografusnal beleulhettek es fenykepeszkedhettek:)

DSC_0170_4.JPGA varosban alig lehetett gepkocsikat latni, az 1907-ben, acelbol ujra epitett "Garden Bridge" nevu hidon mar batran atkelhettek. Ott mar villamos is kozlekedett.

DSC_0175_4.JPGKozlekedesi jelek 1930-as evekbol.

DSC_0171_9.JPG

Es vegul az uzemanyag arak valtozasarol egy igen latvanyos kijelzon, 1955-tol szinte napjainkig, legfelul a nemzetkozi nyersolaj gallononkenti ara, alatta az USA, kovetkezo Nagy Britannia, legalul Kina.

DSC_0151_7.JPG

Kb. 3 oran keresztul bolyongtunk a muzeumban, kelloen elfaradtunk es megeheztunk. Mivel kozel voltunk Nanxianghoz, ugy dontottunk elmegyunk toltott gombocot, xiaolongbaot enni, mert ugye ennek itt van az oshazaja. Erikaek is csatlakoztak hozzank.
Az utcan gozologtek a bambuszkosarakban parolodo gombocok:

DSC_0298_5.JPG

DSC_0294_8.JPG

Bent a konyhan szorgos kezek toltottek az apro batyukat:

20140308_160110.jpg

DSC_0291_8.JPG

DSC_0282_5.JPG

Rendeltunk leveseket es tobb fele gombocot, hogy senki ne maradjon ehen.
Kellemesen elpilledtunk ebed utan, viszont ekkor pattant ki az agyunkbol, hogy menjunk el a halpiacra. Az ottani kalandokat megirtam az elozo bejegyzesben:

http://shanghaibanelni.blog.hu/2014/04/07/halpiac_848

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: muzeumok


A bejegyzés trackback címe:

https://shanghaibanelni.blog.hu/api/trackback/id/tr536015870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.